Rozwój psychofizyczny dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Poradniki i przewodniki
(9)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
MiGBP Wypożyczalnia
(10)
MiGBP Oddział dla Dzieci
(4)
MiGBP Czytelnia
(4)
Filia Szymiszów
(1)
Punkt Szczepanek
(2)
Autor
Camarda Sylwia
(2)
Davies Simone (1974- )
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Pater-Podgórna Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Baum Ewa
(1)
Bilbao Bilbao Álvaro (1976-)
(1)
Blau Melinda (1943- )
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Bortliczek Małgorzata
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Bryson Tina Payne
(1)
Charęzińska Aleksandra
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czekański Marek (1948- )
(1)
Drewecka Anna
(1)
Dubois Anouk
(1)
Filliozat Isabelle (1957- )
(1)
Fuks Agata
(1)
Grabowska Maria
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Haas Christine
(1)
Hogg Tracy (1960-2004)
(1)
Holmes Denise
(1)
Imai Hiyoko
(1)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(1)
Moro Odeta (1978- )
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Radomski Norbert
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Siara Olga
(1)
Siegel Daniel J. (1957- )
(1)
Sparrow Joshua D
(1)
Szulc Joanna
(1)
Tomczak Joanna (pedagog)
(1)
Ulrich-Załęska Ewa
(1)
Uzodike Junnifa
(1)
Wenta-Hudziak Monika
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Wolańska Ewa
(1)
Wood Beth
(1)
Zacharzewski Michał (1977- )
(1)
Zawadzki Zbigniew
(1)
Ziętara Renata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(20)
Holandia
(1)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Lekarze
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Powieść amerykańska
(1734)
Kobieta
(1724)
Rodzina
(935)
Powieść angielska
(817)
Przyjaźń
(815)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(-)
Miłość
(799)
Powieść polska
(791)
Tajemnica
(782)
Relacje międzyludzkie
(547)
Śledztwo i dochodzenie
(485)
Sekrety rodzinne
(442)
Zabójstwo
(406)
Rodzeństwo
(401)
II wojna światowa (1939-1945)
(396)
Małżeństwo
(393)
Policjanci
(368)
Zwierzęta
(350)
Trudne sytuacje życiowe
(339)
Relacja romantyczna
(313)
Dziewczęta
(309)
Nastolatki
(304)
Literatura dziecięca polska
(295)
Boże Narodzenie
(293)
Arystokracja
(289)
Literatura polska
(286)
Matki i córki
(285)
Polska
(284)
Poezja polska
(278)
Dzieci
(275)
Osoby zaginione
(275)
Życie codzienne
(270)
Wybory życiowe
(265)
Przestępczość zorganizowana
(257)
Uczucia
(248)
Magia
(239)
Poszukiwania zaginionych
(239)
Historia
(236)
Żydzi
(236)
Polacy za granicą
(225)
Ludzie bogaci
(213)
Powieść francuska
(210)
Powieść młodzieżowa polska
(210)
Ludzie a zwierzęta
(206)
Opowiadanie dziecięce polskie
(205)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(203)
Uprowadzenie
(202)
Uczniowie
(200)
Władcy
(199)
Opowiadanie polskie
(194)
Dziennikarze
(190)
Psy
(188)
Zemsta
(177)
Podróże
(171)
Ojcowie i córki
(169)
Wakacje
(164)
Dziadkowie i wnuki
(161)
Powieść niemiecka
(160)
Powieść norweska
(160)
Seryjni zabójcy
(153)
Język polski
(150)
Powieść młodzieżowa angielska
(149)
Zakochanie
(143)
Fenek (postać fikcyjna)
(141)
Lekarze
(136)
Zabójstwo seryjne
(136)
Chłopcy
(134)
Koty
(133)
Literatura
(130)
Mężczyzna
(128)
Przedszkolaki
(128)
Wsie
(127)
Pisarze
(125)
Pisarze polscy
(119)
Powieść społeczno-obyczajowa
(118)
Studenci
(116)
Dramat polski
(115)
Emigracja
(115)
Holokaust
(115)
Publicystyka polska
(114)
Pamiętniki polskie
(113)
Bajka
(112)
Hotele
(112)
Prywatni detektywi
(109)
Poezja dziecięca polska
(108)
Psychologia
(106)
Samotne matki
(105)
Spadek
(105)
Samotność
(104)
Polityka
(103)
Marzenia
(102)
Książęta i księżne
(101)
Wychowanie w rodzinie
(101)
Zdrada małżeńska
(100)
Prowincja
(98)
Przemoc w rodzinie
(98)
Dojrzewanie
(97)
PRL
(97)
Samorealizacja
(97)
Dziecko
(93)
Obyczaje i zwyczaje
(93)
Gatunek
Poradnik
(9)
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Podręczniki
(1)
Rysunek
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(11)
Medycyna i zdrowie
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Terapia zajęciowa / Ewa Baum. - Dodruk do wydania I. - Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2009. - 92 strony : ilustracje ; 24 cm.
Terapia zajęciowa jest jedną z form rehabilitacji, to swoista klamra spinająca rehabilitację leczniczą i społeczną, uzupełnia także fizjoterapię i rehabilitację psychologiczną. Wykorzystuje podstawowe komponenty oddziaływań na aktywność psychiczną, odwołuje się do potrzeb estetycznych i do możliwości dokonywania wyborów przez uczestnika zajęć. To książka dla terapeutów, prowadzących zajęcia przede wszystkim z dziećmi i młodzieżą, chociaż zawiera też odniesienia do terapii osób dorosłych. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W trakcie pierwszych sześciu lat życia dziecięcy mózg dysponuje możliwościami, których nie będzie mieć już nigdy potem. Álvaro Bilbao, doktor psychologii i neuropsycholog, tłumaczy, jak działa mózg małego dziecka i jak wiedza na ten temat może znacząco pomóc w budowaniu głębokich i satysfakcjonujących relacji między rodzicami i dziećmi. Ten praktyczny przewodnik dla rodziców i wychowawców, napisany żywym i przystępnym językiem, podsumowuje współczesną wiedzę psychologiczną, która pomaga wspierać dzieci w ich intelektualnym i emocjonalnym rozwoju. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Złość to naturalne uczucie, które towarzyszy każdemu z nas. Tego, jak nad nią panować, uczymy się przez całe życie. Autorzy wnikliwie omawiają proces pojawiania i uzewnętrzniania się złości – już od momentu narodzin. Przekonują przy tym, że najważniejsze jest to, by poznać jej prawdziwe powody. A może być ich dużo, miedzy innymi niezaspokojone potrzeby, pojawienie się młodszego rodzeństwa, zła atmosfera między rodzicami czy napięcia wśród rówieśników. Ten napisany z humorem poradnik doskonale uczy, jak zrozumieć gniew swojego dziecka i jak sobie z nim poradzić.
Dzięki tej książce dowiesz się: jakie są przyczyny wybuchów gniewu u dziecka, dlaczego twoje dziecko reaguje w taki, a nie inny sposób, jak radzić sobie z agresją najmłodszych, jak nauczyć dziecko rozładowywać złość, jak wspomagać dziecko w pokonywaniu czekających je wyzwań, jak panować nad gniewem w codziennych sytuacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sensoryczne niemowlę / Aleksandra Charęzińska, Joanna Szulc. - Wydanie II uaktualnione. - Warszawa : Mamania, copyright 2022. - 207 stron : fotografie ; 23 cm.
Nowe, uaktualnione wydanie książki o integracji sensorycznej skierowanej do rodziców najmłodszych dzieci Pierwsze miesiące życia dziecka to szczególny czas dla rodziców. Poznają niemowlę, uczą się jego zachowań i reakcji. Często czują się bezradni: bo maluch płacze, nie chce spać lub jeść i trudno rozpoznać, o co mu chodzi. Często chodzi o nieodpowiednią ilość bodźców i problemy z samoregulacją. Autorki wyjaśniają, czym jest regulacja/samoregulacja i integracja sensoryczna. Opowiadają o tym, jak rozwija się i kształtuje u najmłodszych dzieci: od urodzenia do wieku 18 miesięcy. Przybliżają też sposoby wspierania rozwoju sensoryki. Wyjaśniają jak pracują poszczególne zmysły i co można zrobić, by zapewnić dziecku – poprzez codzienną zabawę – potrzebne mu doznania sensoryczne. To książka dla rodziców, którzy: chcą zadbać o harmonijny rozwój swojego dziecka próbują poradzić sobie z trudnościami w zachowaniu niemowlęcia pragną zapobiec przyszłym problemom rozwojowym dziecka i pomóc mu w pełni rozwinąć jego potencjał sensoryczny. To rzetelna porcja wiedzy i propozycje wspierających zabaw, które pomagają odnaleźć się w świecie pełnym bodźców. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spojrzyjcie na niemowlęta bez stresu i lęku, ale z szacunkiem i zrozumieniem dla ich potrzeb Czerpiąc z zasad opracowanych przez włoską edukatorkę Marię Montessori, Montessori od narodzin wytycza pełną miłości, szacunku, namysłu i nieoczywistego w tym kontekście spokoju drogę opieki nad dziećmi najmłodszymi – od momentu narodzin do ukończenia pierwszego roku życia. Simone Davies, której poprzedni tytuł, Montessori w twoim domu okazał się rodzicielskim hitem, oraz Junnifa Uzodike stworzyły książkę pełną praktycznych wskazówek, pomagających rozgryźć, czego doświadcza niemowlę na kolejnych etapach rozwoju, i pomysłów na to, jak mu w tym procesie mądrze towarzyszyć. Dowiecie się z niej m.in. jak: Przygotować się na rodzicielstwo od strony fizycznej, emocjonalnej, intelektualnej i duchowej Zmienić się w aktywnych obserwatorów, by lepiej rozumieć, co dziecko wam przekazuje Stworzyć montessoriańską przestrzeń we własnych domach, w tym bezpieczne miejsca swobodnych działań malucha Opracować zajęcia i aktywności wspierające rozwój ruchowy i językowy niemowlęcia w dostosowanym do niego tempie Wychować dziecko, które czuje się bezpiecznie i z ufnością chce doświadczać świata. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyjątkowy poradnik, który pomoże każdemu stać się bardziej skutecznym rodzicem, ale ma też na celu zmienić sposób, w jaki postrzegamy małe dzieci. Jego autorka, doświadczona nauczycielka Montessori, pokazuje jak można przenieść na domowy grunt wartości wynikające z zasad organizacji montessoriańskich placówek edukacyjnych i co dzień cieszyć się byciem z dzieckiem. Posiłkując się zasadami opracowanymi przez słynną włoską edukatorkę Marię Montessori, Simone Davies opowiada, w jaki sposób zobaczyć w osławionym buncie dwulatka okres zwiększonej ciekawości, kiedy dziecko chłonie wiedzę jak gąbka, uczy się szacunku do świata i odkrywa go z radością. Autorka przedstawia setki praktycznych propozycji i pomysłów na przyjemne i wartościowe życie z maluchem w domu. Pomaga dorosłym: - Zachować spokój, gdy zabraknie go dziecku oraz wyznaczać granice z miłością i szacunkiem, - Odpowiednio urządzić dom i zapanować nad chaosem, - Przygotować montessoriańskie aktywności dla dzieci w wieku 1-3 lat, - Wychować pełne ciekawości dziecko, które uwielbia badać swoje otoczenie, - Zacząć patrzeć na świat z perspektywy malucha (i dać się pozytywnie zaskoczyć temu, co zobaczymy). O wyjątkowości tej książki stanowi również jej estetyka. Rzadko spotyka się poradniki parentingowe o tak wysmakowanej szacie graficzne. Minimalistyczny, świeży design, ubarwiony oszczędnymi ilustracjami i prostymi zdjęciami dobrze oddaje nastrój i zasady panujące w przedszkolach i szkołach Montessori, które dzięki tej książce mogą zapanować także w twoim domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzisiaj narysuję... : rozwój plastyczny dziecka / Anna Drewecka. - Gdynia : Novae Res - Wydawnictwo Innowacyjne, copyright 2014. - 200, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 21 cm.
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla rodziców, nauczycieli przedszkolnych i szkolnych oraz osób zainteresowanych rozwijaniem i pielęgnowaniem zdolności plastycznych u najmłodszych, kształtowaniem ich talentu, wrażliwości plastycznej oraz estetycznej. Autorka od wielu lat pracuje z dziećmi w przedszkolu. Na podstawie obserwacji, doświadczenia zawodowego, analizy prac swych podopiecznych, a także badań ankietowych przeprowadzonych wśród rodziców wysnuwa wnioski dotyczące kształcenia nie tylko umiejętności rysowania i posługiwania się przyborami plastycznymi, ale także wyrażania emocji poprzez rysunki. Porusza wiele ważnych i ciekawych kwestii: na co zwrócić szczególną uwagę, jak zachęcać dzieci do rysowania i malowania, jak pobudzać je do wyrażania swoich uczuć poprzez prace plastyczne i w końcu – jak interpretować ich prace. Zaznacza też, by nigdy nie krytykować prac dziecka, nie tłamsić jego wyobraźni, nie zniechęcać do podejmowania kolejnych prób w rysunku i w twórczości plastycznej oraz artystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problemy wychowawcze? To prostsze, niż myślisz! Twój syn grymasi? Twoja córka znowu wpadła w furię? Twoje dziecko okłamało cię z miną zawodowego pokerzysty lub zaklęło niczym odrażający gangster z kultowego westernu? A może nieustannie wdaje się w bójki? Wychowywanie kilkuletniego dziecka to nie lada wyzwanie. Dzięki tej książce dowiesz się m.in.: - Czemu warto zostawić dziecku swoje zdjęcie albo chusteczkę, gdy idzie do przedszkola? - Dlaczego, kiedy dziecko dostaje ataku furii, należy je mocno przytulić? - Dlaczego lepiej jest mówić dziecku: „stop” zamiast „nie”? - Czemu dobrze jest zachęcać dziecko do mówienia: „a niech to”? Jeśli sądzisz, że próbowałaś/łeś już wszystkiego, a mimo to nadal nie wiesz, w jaki sposób poradzić sobie z niegrzecznym, wrzeszczącym wniebogłosy dzieckiem, sięgnij po ten wyjątkowy, przejrzysty poradnik – rozwiązania problemów wychowawczych są o wiele prostsze, niż myślisz. Autorka dowodzi, że to, co zwykle bierzemy za marudzenie i bezpodstawną agresję, wynika najczęściej z określonego etapu rozwoju mózgu i psychiki dziecka. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży / redakcja naukowa Iwona Grzegorzewska, Lidia Cierpiałkowska, Aneta R. Borkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 1035, [1] strona : tabele, wykresy, rysunki, fotografie ; 30 cm.
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych.
Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach: Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży. Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży – szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka. Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych. Kliniczne problemy dzieci i młodzieży – w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo). Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia. Wybrane problemy pomocy psychologicznej – podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia).
Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Punkt Szczepanek
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Moi Rodzice Mnie Rozumieją!)
Tracy Hogg uzyskała w Anglii dyplom pielęgniarki i położnej. Opiekując się noworodkami, których wiele przyszło na świat dzięki jej pomocy, doszła do wniosku, że mogłaby się nauczyć ich niewerbalnego języka i wprowadzać mamy, debiutujące w nowej roli, w świat niemowląt. Podjęła działalność zawodową w tej dziedzinie. Uczyła rodziców organizacyjnego uporządkowania codziennych czynności oraz potrzeb ich maleńkich pociech, pomagała dzieciom i rodzicom zdobywać samodzielność. Autorka przekonuje czytelników, że reakcje noworodków są przejrzyste i zrozumiałe oraz adekwatne do bodźców, jakie dziecko otrzymuje. Po przeczytaniu tego poradnika nie będą już zagadką odpowiedzi na takie pytania, jak: dlaczego moje dziecko wydaje się ciągle być głodne, skąd mam wiedzieć, ile moje dziecko je, skoro karmię je piersią, czy mam brać na ręce płaczące niemowlę, jeśli nie chcę by wymuszało coś na mnie płaczem, czy noworodek powinien spać sam w łóżeczku, dlaczego moje dziecko potrafi płakać całą noc, a inne cudownie śpi? Melinda Blau - dziennikarka, zajmująca się problemami dotyczącymi relacji międzyludzkich. Autorka i współautorka wielu książek i artykułów. Z poradnikiem Tracy Hogg wszystko wydaje się łatwe, gdyż poznała ona klucz do dziecięcego świata i włożyła go między strony tej książki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia Szymiszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zajmujemy się badaniem Psychologii Dziecięcej od chwili narodzin, od samego początku życia. „To nieprawda,” mówi doktor Montessori, „że wynalazłam to, co nazywane jest Metodą Montessori. Ja studiowałam dziecko, wzięłam to, co dało mi dziecko, a następnie dałam temu wyraz – i właśnie to nazywane jest Metodą Montessori”. Minęło już 100 lat od momentu, kiedy Maria Montessori sprzeciwiła się traktowaniu dziecka jako miniatury dorosłego i kiedy upomniała się o należyte docenienie znaczenia dzieciństwa dla rozwoju człowieka i społeczeństwa. System edukacyjny Marii Montessori wniósł nową jakość do pedagogiki, a „odkrycie dziecka”, jakiego dokonała autorka, było poprzedzone latami naukowych badań i obserwacji. W tej książce Maria Montessori przybliża Czytelnikom rozwój dziecka w pierwszych latach jego życia. Podkreśla naturalność procesu rozwoju oraz fakt, że siły, które go napędzają, są wewnętrzne i występują, gdy dorosły stworzy dziecku odpowiednie do rozwoju warunki. Kiedy przyjmujemy do naszego Casa dei Bambini trzylatka, przyjmujemy człowieka, który żyje od bardzo dawna. W kategoriach arytmetycznych taka osoba ma trzy lata. W kategoriach rozwoju życiowego jest człowiekiem, który ma za sobą pełen cykl życiowy i zgromadził całe bogactwo życiowych doświadczeń. Nie popełnimy błędu mówiąc, że witamy w Casa dei Bambini bohatera, który dokonał wspaniałego podboju, stoczył wiele wygranych bitew, odniósł liczne rany, cierpiał i wyszedł z tego cało. Tego, kto do nas przychodzi, można uznać za człowieka czcigodnego ze względu na swój wiek i zdobytą wiedzę, a nie za trzyletnie dziecko. Jeśli rozważycie tę kwestię wnikliwie, przekonacie się, że w ciągu pierwszych trzech lat życia odbywa się coś więcej niż tylko rozwój fizyczny. Stojące przed nami dziecko jest czymś na kształt cudu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko nie pragnie niczego więcej ponad rzeczy dostosowane do jego potrzeb i korzysta z nich dopóty, dopóki są one mu przydatne. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego”, który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu. Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. Co takiego ma w sobie ta metoda, że równie dobrze sprawdza się stosowana wśród noworodków, jak i w odniesieniu do absolwentów uniwersyteckich? O kształtowaniu się człowieka to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako „pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czupury i inne zabawy z wyobraźnią to unikalne wydawnictwo prezentujące scenariusze zabaw dla dzieci.Proponujemy zabawy bez zabawek. Nie wymagają od Was, rodziców wielu przygotowań, wystarczy odrobina wyobraźni oraz kilka przedmiotów codziennego użytku. Dzięki tej książce przekonacie się,że w każdym zakątku domu czeka na Was niezwykła przygoda. W jednej chwili sypialnia, kuchnia lub garaż mogą stać się kraina piratów, laboratorium kolorów albo królestwem duchów –wyobraźnia czyni cuda! Prezentujemy dziesiątki pomysłów na zgadywanki, wyklejanki, wspólne odkrywanie tajemnic świata i bezcenne doświadczenia twórcze. Zabawne i pouczające! Z tego, co pod ręką wyczarujecie z dziećmi imponujące konstrukcje, magiczne drobiazgi oraz bliskie sercu pamiątki rodzinne. Wystarczy nastrój do wspólnej zabawy i spędzicie razem wiele niezapomnianych chwil. Psychologowie, lekarze i terapeuci ocenili prezentowane przez autorów zabawy pod katem edukacyjnym, medycznym oraz ogólnorozwojowym i wsparli to wydawnictwo fachową wiedzą i komentarzem. Dzięki temu książka jest cennym źródłem inspiracji, oraz przydatnych wskazówek dotyczących prawidłowego rozwoju Waszego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Punkt Szczepanek
Brak informacji o dostępności: sygn. 793 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 4 serii Edukacja małego dziecka otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka i część drugą: Konteksty wychowawcze – ku pedagogice współbycia. Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom 12 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Kierunki zmian w edukacji i stymulacji aktywności twórczej, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Czas, w jakim dokonują się zmiany, jest okresem szczególnym, który prowadzi do zmiany myślenia o dziecku, jego rozwoju i stymulacji twórczości. Zmiany w edukacji powinny warunkować rozwój dziecka, tzn. takie „odczytanie” jego możliwości znanych i niepoznanych jeszcze, które znajdują się w strefie jego najbliższego rozwoju, jak je określał Lew S. Wygotski.
Tematyka opracowań tomu skupia się wokół strony osobowej dziecka, warunków, przestrzeni jego rozwoju twórczego oraz twórczości w obszarze edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Omówiono obszary aktywności dziecka w zakresie jego twórczości językowej, artystycznej, technologicznej. Zwrócono uwagę na stymulację jego osobowości poprzez właściwy dobór metod, technik, które wyzwalają jego twórcze podejście do rozwiązywania zadań i problemów pojawiających się w różnych sytuacjach, zarówno edukacyjnych, jak i życiowych. Proces kształtowania u dziecka twórczego podejścia do wszelkiego rodzaju działań pozwoli mu na bycie refleksyjnym, tzn. umiejącym się zatrzymać i zadawać pytania, poszukiwać rozwiązań i odpowiedzi, które będą wyłamywały się z powszechnie obowiązujących, krępujących swobodę standardów. Bycie twórczym w przedszkolu czy szkole jest trudne dla dziecka, ponieważ jest ono cały czas obciążone nowymi zadaniami, wymaganiami i nie zostawia mu się przestrzeni, aby samo dostrzegło problem i próbowało go rozwiązać. A przecież może samodzielnie i w sposób oryginalny (tylko z dyskretnym wsparciem dorosłego) rozwiązać określony problem, na poziomie swoich możliwości, swojego rozumienia świata. W edukacji powinniśmy stwarzać warunki do wyzwalania twórczości. To pozwoli dzieciom na kształtowanie mądrego i wolnego w ich wyborach życia w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty syste­mu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego spo­sobu nauczania.
Nieustannie rośnie świadomość nauczycieli, dyrektorów szkół oraz przed­stawicieli władz dotycząca zjawiska dysleksji, co jest pokrzepiającym sygna­łem. Od początku XXI wieku obserwujemy, że rządy wielu krajów aktywnie poszukują specjalistycznej wiedzy na ten temat, by potem przez pracę grup specjalistów i zmiany legislacyjne torować drogę nowym regulacjom w syste­mie szkolnictwa mającym przynieść udogodnienia dla uczniów ze specjal­nymi potrzebami, na przykład dla dzieci z dysleksją. […] W żadnym wypadku nie wolno nam pominąć w naszych rozważaniach rodziców. Mają oni wiele do zaoferowania, a ich doświadczenia, przemyśle­nia i wsparcie okazują się dla szkół bezcenne. Być może to właśnie współ­praca jest kluczem do sukcesu. Wyniki badań naukowych dostarczają wie­dzy, jednak faktyczny wpływ na sytuację można uzyskać dzięki skutecznej komunikacji między domem a szkołą. Dzielenie się obawami i pomysłami ma nieocenioną wartość. [Z przedmowy autora]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rodzice i ich Dzieci)
Twój dwulatek wpada w histerię na środku sklepu, przedszkolak odmawia ubrania się, a piątoklasista dąsa się na ławce, zamiast grać na boisku. Czy dzieci spiskują, żeby życie ich rodziców było niekończącym się wyzwaniem? Nie – to tylko ich rozwijające się umysły przejmują ster! W tej pionierskiej książce autorzy w przystępny sposób przekazują nową wiedzę dotyczącą rozwoju mózgu człowieka. U dzieci, szczególnie małych, prawa półkula, odpowiedzialna za emocje, dominuje nad lewą półkulą, zawiadującą logicznym myśleniem. Nic dziwnego, że dzieci mogą mieć problem z kontrolowaniem swoich zachowań. Ta niezwykła książka dostarcza rodzicom skutecznego narzędzia w postaci 12 sprawdzonych strategii integracji umysłu, które zostały uzupełnione wyjaśnieniami, przykładami oraz ilustracjami. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowany kwestionariusz diagnozy jest efektem wieloletniej pracy reedukacyjno-terapeutycznej w szkole integracyjnej. Został on skonstruowany w taki sposób, by możliwie jak najdokładniej poznać dziecko oraz wszystkie jego zaburzenia wpływające na niepowodzenia szkolne. W trakcie badania uwzględnia się rodzaj zaburzenia oraz wiek rozwojowy dziecka. Kwestionariusz został skonstruowany w taki sposób, aby można było wykorzystywać jeden egzemplarz zarówno do badań diagnostycznych wstępnych, jak i porównawczych. Tak zestawione informacje są czytelne i przejrzyste. Wgląd w nie daje szybkie rozeznanie w potrzebach i możliwościach dziecka. Aby ułatwić pracę z kwestionariuszem, dołączono do niego narzędzia badawcze, które można wykorzystywać w całości, bądź tylko wybiórczo. Kwestionariusz diagnozy jest podzielony na 9 części, związanych z konkretnymi zaburzeniami. Każda składa się z podpunktów, które umożliwiają dokładne rozpoznanie problemu. Części kwestionariusza dotyczą najistotniejszych zagadnień koniecznych do właściwego zdiagnozowania zaburzenia przed rozpoczęciem pracy terapeutyczno-reedukacyjnej. Do każdej części zamieszczono szczegółowy instruktaż i odpowiednie narzędzia badawcze. Poszczególne części kwestionariusza dotyczą: charakterystyki ucznia (zachowanie, koncentracja uwagi, uczciwość, stosunek do pracy i grupy), charakterystyka czynności komunikowania się (aktywność, sposób porozumiewania się, poprawność stylistyczo-gramatyczna, wady wymowy, rozumienie), słuch fonematyczny (analiza i synteza słuchowa + testy fonetyczne), czytanie (znajomość liter, analiza i synteza wzrokowa, technika i tempo czytania, rozumienie czytanego tekstu, błędy), pisanie (znajomość liter, technika, grafia, błędy i sposób pisania), sfera ruchowa (sprawność manualna, lateralizacja), percepcja wzrokowa (analiza rysunków, różnicowanie figur geometrycznych i kolorów, układanie obrazka z części, spostrzeganie podobieństw i różnic na podstawie dwóch obrazków), orientacja (schemat ciała, nazywanie kierunków i stosunków przestrzennych, ciągi zautomatyzowane), procesy myślowe (kojarzenie i pamięć). [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej