Psychoterapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
MiGBP Wypożyczalnia
(2)
MiGBP Czytelnia
(1)
Autor
Augustynek Andrzej
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Grzegorzewska Iwona (psycholog)
(1)
Malek Renata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Dzieci
(4214)
6-8 lat
(2517)
Dorośli
(2162)
0-5 lat
(2108)
9-13 lat
(1516)
Psychoterapeuci
(3)
Młodzież
(1199)
14-17 lat
(685)
18+
(112)
Rodzice
(109)
Szkoły podstawowe
(83)
Szkoły wyższe
(57)
Nauczyciele
(44)
Studenci
(32)
Szkoły średnie
(22)
Logopedzi
(21)
Nauczanie początkowe
(14)
Pedagodzy
(13)
Szkoły ponadgimnazjalne
(12)
Klasa 2.
(10)
Klasa 3.
(10)
Lekarze
(10)
Klasa 1.
(9)
Gimnazja
(7)
Przedszkola
(7)
Ratownicy medyczni
(7)
Aplikanci
(6)
Klasa 3
(6)
Psycholodzy
(6)
Terapeuci
(6)
Kobieta
(5)
Studenci pedagogiki
(5)
Chorzy
(4)
Dietetycy
(4)
Fizjoterapeuci
(4)
Klasa 1
(4)
Klasa 2
(4)
Klasa 6
(4)
Licea
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Pracownicy naukowi
(4)
Socjolodzy
(4)
6-8 lat
(3)
Klasa 4
(3)
Klasa 5
(3)
Klasa 7
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8
(3)
Klasa 8.
(3)
Kobiety
(3)
Menedżerowie
(3)
Poziom podstawowy
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Studenci medycyny
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
dzieci
(3)
Żywieniowcy
(3)
Alkoholicy
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Ekonomiści
(2)
Grupa wiekowa
(2)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(2)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(2)
Grupa wiekowa Dzieci
(2)
Klasa 4.
(2)
Lekarze medycyny ratunkowej
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Pracownicy ds. osobowych
(2)
Pracownicy obsługi płacowej
(2)
Psychologowie
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowawcy
(2)
szkoły podstawowe
(2)
+4 lat
(1)
14-17
(1)
6-12 lat
(1)
9-10 lat
(1)
9-12 lat
(1)
9-13
(1)
9-13lat
(1)
9-19 lat
(1)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Animatorzy kultury
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Bibliotekarze
(1)
Chore na endometriozę
(1)
Chorzy z chorobą Parkinsona
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Chłopcy
(1)
Coachowie
(1)
Doradcy podatkowi
(1)
Dziewczęta
(1)
Emeryci
(1)
Finansiści
(1)
Geriatrzy
(1)
Gerontolodzy
(1)
Temat
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Leczenie
(1)
Psychoedukacja
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia kliniczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Uzależnieni
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Zachowanie
(1)
Zdolność do rozumienia emocji
(1)
Gatunek
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249, [3] strony ; 20 cm.
(Engram)
Najczęściej uzależniamy się od substancji psychoaktywnych, ostatnie dekady przynoszą także niemal pandemiczny wzrost liczby uzależnień od czynności i urządzeń mających ekran, a także łączność z internetem. Gdzie przebiega granica między użyciem optymalnym a nadmiernym lub nałogowym? Kiedy coś jest pasją, a kiedy już uzależnieniem, kiedy czynność jest natrętna, a kiedy jest nałogiem? Czym różni się zależność od uzależnienia? Co decyduje o skuteczności leczenia uzależnienia? Jaką rolę odgrywa w nim motywacja? Jak wyglądają programy terapeutyczne? Czy można wygrać z uzależnieniem? Zagadnienia te w sposób przystępny omawia w książce psychoterapeuta pracujący z osobami uzależnionymi nieprzerwanie od 1981 roku. Autor, obok praktyki, prowadzi badania naukowe w zakresie uzależnień. To wszystko pozwala mu to na sformułowanie konkretnych, bezpośrednich wniosków i zaleceń. Książka skierowana jest do lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów wielu kierunków, ale także dla tych, którzy doświadczają skutków uzależnienia bądź dostrzegają u siebie lub u osób bliskich objawy wskazujące na wystąpienie u nich uzależnienia. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży / redakcja naukowa Iwona Grzegorzewska, Lidia Cierpiałkowska, Aneta R. Borkowska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 1035, [1] strona : tabele, wykresy, rysunki, fotografie ; 30 cm.
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych.
Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach: Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży. Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży – szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka. Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych. Kliniczne problemy dzieci i młodzieży – w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo). Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia. Wybrane problemy pomocy psychologicznej – podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia).
Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Co masz na myśli?)
W książce znajduje się kilkadziesiąt fotografii przedstawiających sytuacje z życia codziennego, które wymagają od nas pewnej reakcji, np. wykonania konkretnej czynności lub powstrzymania się od zrobienia czegoś, rozpoznania i wyrażenia swoich uczuć, określonego zachowania w relacjach z innymi czy dostosowania się do społecznie przyjętych norm i wartości. Do każdego zdjęcia opracowano pytania o różnym stopniu trudności, które dorosłemu (nauczycielowi, terapeucie, rodzicowi) mogą ułatwić rozmowę z uczniem na temat przedstawionych sytuacji. Prosta forma tej publikacji nadaje jej charakter uniwersalnej pomocy edukacyjno-terapeutycznej, do wykorzystania zarówno w pracy z dziećmi, które dopiero poznają świat, jak i z uczniami podczas zajęć wychowawczych w szkole czy w terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną, np. z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dziecko, pracując z publikacją, uczy się: nazywania osób, miejsc, czynności i przedmiotów oraz ich cech ; rozpoznawania własnych emocji i sposobów radzenia sobie z nimi ; rozumienia emocji i potrzeb innych oraz postrzegania rzeczywistości z cudzej perspektywy ; myślenia przyczynowo-skutkowego, analizowania różnych możliwości rozwiązań ; wiary we własne możliwości i słuchania swojej intuicji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej