Pedagodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(14)
nieokreślona
(5)
wypożyczone
(2)
Placówka
MiGBP Wypożyczalnia
(9)
MiGBP Oddział dla Dzieci
(4)
Filia nr 1
(2)
Filia Błotnica
(1)
Filia Kadłub
(2)
Filia Sucha
(1)
Filia Szymiszów
(2)
Autor
Armstrong Nicky
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Cichy Elżbieta
(1)
Cieślikowska Agnieszka
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Fuks Agata
(1)
Gryniewicz Hanna
(1)
Hadwin Julie
(1)
Howlin Patricia (1946- )
(1)
Karwala Magdalena
(1)
Korczak Janusz (1878?-1942)
(1)
Kowalczyk Grażyna
(1)
Kozłowska Ewa (pedagogika)
(1)
Księżopolski Mirosław (1952- )
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Piersa Krzysztof (1990- )
(1)
Pikała Anna
(1)
Puślecki Władysław (1933- )
(1)
Rajkiewicz Antoni (1922- )
(1)
Sasin Magdalena
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Sunderland Margot
(1)
Supińska Jolanta (1944- )
(1)
Tomczak Joanna (pedagog)
(1)
Winczura Barbara (1969- )
(1)
Ziętara Renata
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Dzieci
(4214)
6-8 lat
(2517)
Dorośli
(2162)
0-5 lat
(2108)
9-13 lat
(1516)
Pedagodzy
(13)
Młodzież
(1199)
14-17 lat
(685)
18+
(112)
Rodzice
(109)
Szkoły podstawowe
(83)
Szkoły wyższe
(57)
Nauczyciele
(44)
Studenci
(32)
Szkoły średnie
(22)
Logopedzi
(21)
Nauczanie początkowe
(14)
Szkoły ponadgimnazjalne
(12)
Klasa 2.
(10)
Klasa 3.
(10)
Lekarze
(10)
Klasa 1.
(9)
Gimnazja
(7)
Przedszkola
(7)
Ratownicy medyczni
(7)
Aplikanci
(6)
Klasa 3
(6)
Psycholodzy
(6)
Terapeuci
(6)
Kobieta
(5)
Studenci pedagogiki
(5)
Chorzy
(4)
Dietetycy
(4)
Fizjoterapeuci
(4)
Klasa 1
(4)
Klasa 2
(4)
Klasa 6
(4)
Licea
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(4)
Pracownicy naukowi
(4)
Socjolodzy
(4)
6-8 lat
(3)
Klasa 4
(3)
Klasa 5
(3)
Klasa 7
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8
(3)
Klasa 8.
(3)
Kobiety
(3)
Menedżerowie
(3)
Poziom podstawowy
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Studenci medycyny
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
dzieci
(3)
Żywieniowcy
(3)
Alkoholicy
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Ekonomiści
(2)
Grupa wiekowa
(2)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(2)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(2)
Grupa wiekowa Dzieci
(2)
Klasa 4.
(2)
Lekarze medycyny ratunkowej
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Pracownicy ds. osobowych
(2)
Pracownicy obsługi płacowej
(2)
Psychologowie
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowawcy
(2)
szkoły podstawowe
(2)
+4 lat
(1)
14-17
(1)
6-12 lat
(1)
9-10 lat
(1)
9-12 lat
(1)
9-13
(1)
9-13lat
(1)
9-19 lat
(1)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Animatorzy kultury
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Bibliotekarze
(1)
Chore na endometriozę
(1)
Chorzy z chorobą Parkinsona
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Chłopcy
(1)
Coachowie
(1)
Doradcy podatkowi
(1)
Dziewczęta
(1)
Emeryci
(1)
Finansiści
(1)
Geriatrzy
(1)
Gerontolodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dzieci
(3)
Diagnostyka medyczna
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Arteterapia
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Fonoholizm
(1)
Internaty
(1)
Internet
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Leczenie
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niemowlę
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Osoby uzależnione od Internetu
(1)
Pedagogika
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polityka społeczna
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychoterapia
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rehabilitacja
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Samoakceptacja
(1)
Uczucia
(1)
Uzależnieni
(1)
Uzależnienia medialne
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Uzależnienie od Internetu
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wychowankowie domów dziecka
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(3)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Psychologia
(5)
Medycyna i zdrowie
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak wygrać z uzależnieniami? / Andrzej Augustynek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 249, [3] strony ; 20 cm.
(Engram)
Najczęściej uzależniamy się od substancji psychoaktywnych, ostatnie dekady przynoszą także niemal pandemiczny wzrost liczby uzależnień od czynności i urządzeń mających ekran, a także łączność z internetem. Gdzie przebiega granica między użyciem optymalnym a nadmiernym lub nałogowym? Kiedy coś jest pasją, a kiedy już uzależnieniem, kiedy czynność jest natrętna, a kiedy jest nałogiem? Czym różni się zależność od uzależnienia? Co decyduje o skuteczności leczenia uzależnienia? Jaką rolę odgrywa w nim motywacja? Jak wyglądają programy terapeutyczne? Czy można wygrać z uzależnieniem? Zagadnienia te w sposób przystępny omawia w książce psychoterapeuta pracujący z osobami uzależnionymi nieprzerwanie od 1981 roku. Autor, obok praktyki, prowadzi badania naukowe w zakresie uzależnień. To wszystko pozwala mu to na sformułowanie konkretnych, bezpośrednich wniosków i zaleceń. Książka skierowana jest do lekarzy, psychoterapeutów, pedagogów, socjologów, studentów wielu kierunków, ale także dla tych, którzy doświadczają skutków uzależnienia bądź dostrzegają u siebie lub u osób bliskich objawy wskazujące na wystąpienie u nich uzależnienia. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszej książki jest ukazanie specyfiki przeżyć i doświadczeń rodzinnych osób, które przyjęły do rodziny adopcyjnej lub zastępczej niepełnosprawne dziecko, jak również znaczeń, jakie badani przypisują swoim doświadczeniom. Aby tego dokonać, autorki z zastosowaniem strategii jakościowej poddały badaniom 20 rodzin adopcyjnych i zastępczych, które wychowują dziecko z niepełnosprawnością. Analizę badań poprzedzono prezentacją opracowań naukowych na temat socjalizacji dziecka w rodzinie, aktualnych rozwiązań w zakresie sprawowania opieki zastępczej w Polsce i sytuacji rodzin (także adopcyjnych i zastępczych) z dzieckiem niepełnosprawnym. Książkę Rodziny adopcyjne i zastępcze z dzieckiem z niepełnosprawnością adresujemy do pedagogów, nauczycieli, pracowników socjalnych, osób zatrudnionych w ośrodkach adopcyjno-opiekuńczych, centrach pomocy rodzinie i innych instytucjach, którzy w swojej pracy stykają się z rodzinami adopcyjnymi i zastępczymi, jak również studentów kierunków pedagogicznych i wszystkich zainteresowanych problematyką opieki zastępczej i niepełnosprawności. Wyrażamy nadzieję, że szczególną grupą odbiorców tej monografii będą rodzice adopcyjni i zastępczy wychowujący dzieci z różnego rodzaju i stopnia zaburzeniami, a także osoby rozważające zostanie takim rodzicami. Naszym celem jest pokazanie doświadczeń rodziców, którzy przyjęli do swojej rodziny dziecko z niepełnosprawnością w sposób jak najbardziej całościowy, ze zwróceniem uwagi zarówno na wyzwania, z którymi muszą się zmierzyć rodzice, jak i różne pozytywne aspekty z takim rodzicielstwem związane. W książce starałyśmy się stosować - podobnie jak w jej tytule - termin opisowy „dziecko z niepełnosprawnością”. Stoimy na stanowisku, że jest on najbardziej odpowiedni, ponieważ akcentuje, że niepełnosprawność jest tylko jedną z wielu cech, które dane dziecko posiada. Ze względu na ograniczenia językowe nie zawsze taka poprawność się udawała. Jednak chcemy podkreślić, że pod każdym sformułowaniem typu „dziecko/dzieci niepełnosprawne” kryje się wyżej opisany podtekst. [Autorzy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teoria umysłu (proces czytania w umyśle) to intuicyjna zdolność do rozumienia własnych i cudzych stanów umysłowych. Dzięki tej umiejętności możemy odczytywać intencje innych ludzi w oparciu o akty ich zachowania lub wypowiedzi. Możemy nie tylko wyrazić proste pragnienia, oczekiwania, sądy i przekonania, ale także skomplikowane zależności pomiędzy stanami mentalnymi różnych osób, np. „ja wiem, że ty wiesz, że ja wiem”. Zdolność do czytania w umyśle jest konieczna, by rozumieć ironię czy humor, metaforę, sarkazm lub kłamstwo - a więc to, co wykracza poza podstawowe znaczenie słów. U prawidłowo rozwijających się dzieci ta umiejętność kształtuje się spontanicznie w trakcie licznych epizodów wzajemnego zaangażowania i kontaktów społecznych, a jej rozwój nie wymaga specjalnej stymulacji. Jednakże dzieci, które nie nabyły jej w sposób naturalny, wymagają zastosowania specjalnych, sformalizowanych metod wspomagania rozwoju.
Stwierdzane empirycznie u dzieci z autyzmem deficyty w zakresie rozwoju teorii umysłu stanowiły inspirację dla opracowania metod umożliwiających kształtowanie tej umiejętności. Książka, którą oddajemy do rąk Czytelników jest właśnie szczególną propozycją programu rozwijającego teorię umysłu. Pierwsze wydanie poradnika „Teaching Children with Autism to Mind-Read. Practical Guide” autorstwa Patrycji Howlin, Simona Barona-Cohena i Julii Hadwin ukazało się w roku 1999 i doczekało się już siedmiu wznowień, co świadczy o dużym zainteresowaniu problematyką stymulacji rozwoju umiejętności mentalizowania, jak i o wielkim zapotrzebowaniu na materiały dydaktyczne. Ta potrzeba jest udziałem rodziców, nauczycieli i terapeutów osób z autyzmem na całym świecie. Podejmując próbę jego zaspokojenia prezentujemy polskie wydanie poradnika, które może stanowić przydatne narzędzie w pracy psychologów, pedagogów, logopedów oraz wszystkich opiekunów osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poradnik stanowi opis programu terapeutycznego stymulującego rozwój teorii umysłu u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i jest skuteczną metodą pomocy w zakresie doskonalenia społecznych i komunikacyjnych umiejętności. Program jest przeznaczony dla dzieci od 4 do 13 lat o kompetencji komunikacyjnej na poziomie piątego roku życia, ale także może być wykorzystany niezależnie od wieku rozwojowego i poziomu rozwoju językowego osób uczestniczących w treningu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Oddział dla Dzieci
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka „Momenty wychowawcze” autorstwa Janusza Korczaka wydana nakładem Rzecznika Praw Dziecka. Jest to praca w szczególny sposób adresowana do młodych nauczycieli, którzy uczą się obserwować, rozumieć dziecko i rozmawiać z nim. Dzisiejsi badacze Korczaka nazywają ten wzorzec metodyczny „uczeniem się dziecka” i „uczeniem się od dziecka”. Momenty wychowawcze można potraktować jako specjalny rodzaj nauczycielskiego podręcznika czy przewodnika, pokazującego nauczycielowi, jak poznawać dziecko i jak kształtować siebie w kontakcie z nim. Takie zadania stawia przed swoimi adeptami współczesna pedagogika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uzależnienia medialne : uwarunkowania, leczenie, profilaktyka / Agnieszka Ogonowska. - Wydanie 2. poszerzone. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2018. - 183, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 21 cm.
(Psychologia Stosowana)
Oto nowe zaktualizowane i rozszerzone wydanie książki pierwotnie zatytułowanej Uzależnienia medialne, czyli o patologicznym wykorzystaniu mediów. Książka odnosi się do sytuacji, w których dzieci i młodzież wykorzystują media w sposób dysfunkcjonalny – tzn. taki, który okazuje się szkodliwy zarówno dla samego użytkownika, jak i jego otoczenia społecznego. Wyczerpanie pierwszego nakładu pozycji oraz dynamiczny rozwój mediów, a tym samym większa liczba badań empirycznych i studiów teoretycznych dotyczących tej problematyki, sprawiły, że drugie wydanie Uzależnień… zostało zaktualizowane o najnowsze ustalenia, opisy nowoczesnych form profilaktyki i terapii oraz wskazówki bibliograficzne. Publikacja jest przydatną pomocą dla nauczycieli, wychowawców, rodziców, pedagogów i psychologów szkolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 [Magazyn] (1 egz.)
MiGBP Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia Błotnica
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia Kadłub
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia Sucha
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia Szymiszów
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy internet i smartfon mogą stanowić zagrożenie? Co to jest MOMO, a na czym polega FOMO? Ile godzin dziennie dziecko może korzystać z internetu? Jak uświadomić mu, że to, co wrzucone do sieci, nigdy nie zniknie? Jak powinieneś zabezpieczyć telefon, gdy pozwalasz dziecku na nim pograć? Czy i jak można zablokować mikropłatności w grach? Co robić w sytuacji, gdy dziecko zaczyna krzyczeć i robi się opryskliwe, kiedy zabierzesz mu telefon? Zareaguj, zanim będzie za późno! [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Oddział dla Dzieci
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia Kadłub
Brak informacji o dostępności: sygn. 159.9 (1 egz.)
Filia Szymiszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Książka Arteterapia. Scenariusze zajęć z serii: Terapia Pedagogiczna. Warsztaty i Scenariusze Zajęć przeznaczona jest dla nauczycieli, pedagogów i innych osób zainteresowanych oddziaływaniem sztuki, chcących wzbogacić swoje zajęcia o elementy arteterapii. Znajdują się tu kompletne konspekty zajęć przeznaczonych dla grup w różnym wieku i na różnych etapach edukacji, w szkole i poza szkołą. Proponowane zajęcia nakierowane są na rozwój konkretnych umiejętności lub przezwyciężanie określonych trudności. Konspekty poprzedza rozdział teoretyczny, który pozwala na usystematyzowanie i poszerzenie wiadomości na temat arteterapii. Autorki żywią nadzieję, że publikacja ta przyczyni się do wzbogacenia zajęć prowadzonych przez nauczycieli i pedagogów oraz do rozpropagowania pięknej idei arteterapii, którą cechuje holistyczne podejście do człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pełnomocność ucznia / Władysław Puślecki. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2002. - 216, [4] strony : ilustracje ; 21 cm.
Publikacja posiada dziewięć rozdziałów merytorycznych, z czego sześć pierwszych jest poświęconych teoretycznym oraz praktyczno-pedagogicznym podstawom pełnomocności ucznia, nauczyciela i szkoły. Dwa kolejne rozdziały prezentują procedury pomiaru pełnomocności uczniów oraz wyniki badań stanu pełnomocności uczniów w młodszym wieku szkolnym. W ostatnim rozdziale Autor przedstawia projekt wielowymiarowej koncepcji zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, uwzględniającej pełnomocne funkcjonowanie uczniów. Pozycja ta adresowana jest do naukowców zajmujących się dziedziną pedagogiki, studentów kierunków pedagogicznych oraz nauczycieli-praktyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(BPS Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Praca zawiera 23 artykuły dotyczące polityki społecznej jako nauki i praktyki. Dzieło wprowadza przyszłego pracownika socjalnego w zagadnienia realizacji potrzeb społecznych, podkreślając jednocześnie jego rolę jako ważnego partnera dla polityki społecznej szczególnie w środowisku zamieszkania, w mikroskali. Autorzy wskazują kwestie społeczne, wobec których musi stanąć polityka społeczna, podmioty realizujące jej zadania oraz instrumenty i środki przez nią wykorzystywane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci powinny dorastać w miłości, w poczuciu, że są akceptowane i szanowane, że są wyjątkowe takie, jakie są. Dostarczenie przez rodziców odpowiednich wzorców zachowań i wsparcia jest konieczne do utrwalenia pozytywnych postaw. To zapewnia dzieciom siłę, umiejętność radzenia sobie z trudnościami i stabilne poczucie własnej wartości. Dzieci z niską samooceną czują się nieważne, nie lubią siebie, wciąż mają poczucie, że nie są wystarczająco dobre, są samokrytyczne, nieustannie spodziewają się kolejnych porażek lub rozczarowań. Dzieci, które są odpychane, zawstydzane, krytykowane, którym daje się odczuć, że są niechciane lub niepotrzebne, wykształcają wiele toksycznych, destrukcyjnych zachowań. Pozwalają się źle traktować, uważając, że nie zasługują na nic lepszego, lub gnębią innych, ponieważ czują się bezwartościowe. Unikają konfrontacji, zaniżają znaczenie własnych osiągnięć, wycofują się z zamierzonych działań. Mogą też być bardziej podatne na zaburzenia psychiczne, w tym depresję.
CO WYRÓŻNIA DZIECKO Z NISKĄ SAMOOCENĄ? Zbyt łatwo się poddaje albo w ogóle nie podejmuje działania. Nie zabiera głosu, wstydzi się wyrażać własne zdanie. Przestaje wierzyć w pochwały, pozytywne opinie na swój temat, a nawet w to, że ktoś może je lubić lub kochać. Przyciąga prześladowców, często wchodzi w rolę ofiary, nie broni się przed okrucieństwem czy cierpieniem – nie zna swoich granic. Idealizuje innych i deprecjonuje siebie. Nie lubi wyróżniać się z tłumu, stara się być „niewidoczne”. Rozwija negatywne myślenie i poczucie nieuniknionej porażki. Żyje z wewnętrznym krytykiem w głowie. Sabotuje dobre wydarzenia, niszczy pozytywne relacje, odrzuca szczęście – czując, że na to nie zasługuje. Może przejawiać zachowania antyspołeczne i agresywne. Jest podatne na zaburzenia odżywiania, samookaleczanie i depresję.
DZIĘKI TEJ KSIĄŻCE: zrozumiesz dziecięce poczucie braku wartości; dotrzesz do źródeł niskiej samooceny dziecka; rozpoznasz emocje, które kryją się za jego „trudnym” zachowaniem; dowiesz się, jak rozmawiać z dzieckiem, by pomóc mu przepracować problemy; ułatwisz dziecku nazwanie niewypowiedzianych uczuć; nauczysz dziecko wyrażania własnych emocji i opinii; wzmocnisz poczucie własnej wartości dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowany kwestionariusz diagnozy jest efektem wieloletniej pracy reedukacyjno-terapeutycznej w szkole integracyjnej. Został on skonstruowany w taki sposób, by możliwie jak najdokładniej poznać dziecko oraz wszystkie jego zaburzenia wpływające na niepowodzenia szkolne. W trakcie badania uwzględnia się rodzaj zaburzenia oraz wiek rozwojowy dziecka. Kwestionariusz został skonstruowany w taki sposób, aby można było wykorzystywać jeden egzemplarz zarówno do badań diagnostycznych wstępnych, jak i porównawczych. Tak zestawione informacje są czytelne i przejrzyste. Wgląd w nie daje szybkie rozeznanie w potrzebach i możliwościach dziecka. Aby ułatwić pracę z kwestionariuszem, dołączono do niego narzędzia badawcze, które można wykorzystywać w całości, bądź tylko wybiórczo. Kwestionariusz diagnozy jest podzielony na 9 części, związanych z konkretnymi zaburzeniami. Każda składa się z podpunktów, które umożliwiają dokładne rozpoznanie problemu. Części kwestionariusza dotyczą najistotniejszych zagadnień koniecznych do właściwego zdiagnozowania zaburzenia przed rozpoczęciem pracy terapeutyczno-reedukacyjnej. Do każdej części zamieszczono szczegółowy instruktaż i odpowiednie narzędzia badawcze. Poszczególne części kwestionariusza dotyczą: charakterystyki ucznia (zachowanie, koncentracja uwagi, uczciwość, stosunek do pracy i grupy), charakterystyka czynności komunikowania się (aktywność, sposób porozumiewania się, poprawność stylistyczo-gramatyczna, wady wymowy, rozumienie), słuch fonematyczny (analiza i synteza słuchowa + testy fonetyczne), czytanie (znajomość liter, analiza i synteza wzrokowa, technika i tempo czytania, rozumienie czytanego tekstu, błędy), pisanie (znajomość liter, technika, grafia, błędy i sposób pisania), sfera ruchowa (sprawność manualna, lateralizacja), percepcja wzrokowa (analiza rysunków, różnicowanie figur geometrycznych i kolorów, układanie obrazka z części, spostrzeganie podobieństw i różnic na podstawie dwóch obrazków), orientacja (schemat ciała, nazywanie kierunków i stosunków przestrzennych, ciągi zautomatyzowane), procesy myślowe (kojarzenie i pamięć). [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej