Zarządzanie i marketing
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(25)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(15)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(1)
Placówka
MiGBP Wypożyczalnia
(6)
MiGBP Czytelnia
(19)
Autor
Woźniak Jacek (1957- )
(2)
Anderson Karen
(1)
Anderson Steve (1954- )
(1)
Armstrong Michael (1928- )
(1)
Babalska Dominika
(1)
Bartczak Magdalena (organizacja i zarządzanie)
(1)
Borowska-Pietrzak Agata
(1)
Bourla Albert (1961- )
(1)
Brzeziński Andrzej (ekonomia)
(1)
Bukowska Urszula
(1)
Chochowski Andrzej (1952- )
(1)
Ciekanowski Zbigniew
(1)
Czerska Małgorzata
(1)
Czołba Monika
(1)
Dolot Anna
(1)
Gardner Urszula
(1)
Gasper Dorota
(1)
Gorell Ro
(1)
Hamrol Adam (1952- )
(1)
Hastings Reed (1960- )
(1)
Hyatt Michael S
(1)
Jones Gillian
(1)
Kartajaya Hermawan (1947- )
(1)
Klimowicz Magdalena
(1)
Kliombka-Jarzyna Justyna
(1)
Kopeć Jacek (zarządzanie)
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kowalewski Karol
(1)
Kożusznik Barbara
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Krużycka Lidia
(1)
Król Tomasz (zarządzanie produkcją)
(1)
Kuba Magdalena
(1)
Kusio Tomasz
(1)
Leszczyk-Kabacińska Marzena
(1)
Lewandowski Mirosław
(1)
Lipka Anna (ekonomia)
(1)
Listwan Tadeusz (1940- )
(1)
Matejczyk Michał
(1)
Mazurek-Czarnecka Agnieszka
(1)
Meyer Erin (1971- )
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Mońka Jerzy
(1)
Niewiadomska Iwona
(1)
Nowacki Michał
(1)
Nowicka Julia
(1)
Oczkowska Renata
(1)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(1)
Patkaniowski Michał (1975- )
(1)
Podsiadło Iwona
(1)
Rumniak Paweł
(1)
Samsel Dariusz
(1)
Setiawan Iwan
(1)
Siekierski Krzysztof
(1)
Skoczylas Grażyna
(1)
Sobolewska Agnieszka
(1)
Stankiewicz Aleksandra
(1)
Staszewska Ewa (prawnik)
(1)
Stańczak Rafał (organizacja i zarządzanie)
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szpitter Agnieszka A
(1)
Szydło Robert (zarządzanie)
(1)
Sędzimir Tomasz
(1)
Tarnowski Robert
(1)
Taylor Stephen (1965- )
(1)
Waligóra Łucja
(1)
Warwas Izabela
(1)
Wiktorowicz Justyna
(1)
Wiśniewska Sylwia (ekonomia)
(1)
Woszczyk Patrycja
(1)
Wyrębek Henryk
(1)
Wójcik Leszek (tłumacz)
(1)
Wąsik Dorota
(1)
Zając Piotr (ekonomia)
(1)
Zawadzka Anna Maria
(1)
Zawadzki Adam (nauki ekonomiczne)
(1)
Zawiła Anna
(1)
Zawiła Tadeusz
(1)
Zmitrowicz Karolina
(1)
Łazicki Artur
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(7)
Studenci
(5)
Handlowcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Wykładowcy
(1)
Przynależność kulturowa
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Studenci
(1)
Temat
Kadry
(6)
Zarządzanie
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(5)
Przedsiębiorstwo
(4)
Zarządzanie jakością
(4)
Przedsiębiorcy
(2)
Rynek pracy
(2)
Szczupłe zarządzanie
(2)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Amazon.com
(1)
Badania kliniczne
(1)
Bezos, Jeffrey (1964- )
(1)
Bezrobocie
(1)
COVID-19
(1)
Coaching
(1)
Controlling
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(1)
Ekonomia
(1)
Energetyka
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Internet
(1)
Jakość
(1)
Kaizen
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Marketing
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mentoring
(1)
Motywacja pracy
(1)
Netflix
(1)
Odnawialne źródła energii
(1)
Organizacja pracy
(1)
Organizacje
(1)
Perswazja
(1)
Pfizer
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pomoc publiczna
(1)
Praca zespołowa
(1)
Produktywność (ekonomia)
(1)
Programowanie zwinne
(1)
Sprzedaż
(1)
Sukces
(1)
Szczepionki
(1)
Techniki sprzedaży
(1)
Telewizja internetowa
(1)
Zachowanie
(1)
Zarządzanie czasem
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Zwinne zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Gatunek
Monografia
(4)
Podręczniki
(4)
Poradnik
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Podręcznik
(2)
Reportaż
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(783)
Edukacja i pedagogika
(425)
Socjologia i społeczeństwo
(267)
Psychologia
(264)
Medycyna i zdrowie
(251)
Zarządzanie i marketing
(25)
Kultura i sztuka
(162)
Literaturoznawstwo
(161)
Religia i duchowość
(140)
Biologia
(137)
Kulinaria
(134)
Rozwój osobisty
(125)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(113)
Podróże i turystyka
(104)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(99)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(89)
Etnologia i antropologia kulturowa
(88)
Hobby i czas wolny
(85)
Geografia i nauki o Ziemi
(70)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(56)
Kultura fizyczna i sport
(55)
Fizyka i astronomia
(54)
Styl życia, moda i uroda
(48)
Językoznawstwo
(43)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(39)
Nauka i badania
(31)
Inżynieria i technika
(24)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(19)
Praca, kariera, pieniądze
(19)
Architektura i budownictwo
(17)
Informatyka i technologie informacyjne
(17)
Media i komunikacja społeczna
(17)
Chemia
(15)
Filozofia i etyka
(14)
Ochrona środowiska
(14)
Transport i logistyka
(13)
Rolnictwo i leśnictwo
(12)
Dom i ogród
(11)
Matematyka
(9)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(8)
Archeologia
(6)
Pedagogika
(1)
Powieść erotyczna
(1)
Publicystyka
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina i relacje międzyludzkie
(1)
Styl życia, moda uroda
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Onepress Power)
W lipcu 1994 roku trzydziestoletni Jeff Bezos założył księgarnię internetową. Nazwał ją Amazon.com, zainspirowany jedną z najpotężniejszych rzek świata. Chciał zgromadzić w jednym miejscu miliony tytułów. Fizycznie taka księgarnia po prostu nie mogłaby istnieć. Bezos podjął ryzyko i zaczął realizować swój pomysł. W ciągu pierwszych 20 lat Amazon przechodził niezliczone kryzysy finansowe i rósł, aby w 2018 roku osiągnąć wartość biliona dolarów i uczynić z Bezosa najbogatszego człowieka świata. Ale czy we wzroście Amazona tkwi jakaś metoda?
Owszem, tkwi i została opisana w tej książce. Bezos przez ostatnie 21 lat osobiście pisał listy do akcjonariuszy Amazona, w których ujawniał podstawowe zasady i strategie rozwijania firmy. W tych listach można znaleźć kluczowe informacje, sposób myślenia i 14 ważnych reguł, których stosowanie pomaga osiągać lepsze efekty w krótszym czasie. Znalazły się tu wyniki żmudnej, głębokiej analizy corocznych listów Bezosa - dopiero ona pozwoliła na rozszyfrowanie jego kodu, zinterpretowanie i pełne wyjaśnienie każdego etapu rozwijania Amazona. Pokazano, czym kierował się Bezos przy wyborze określonych procesów strategicznych, ścieżek i ram czasowych. Zawarto też wskazówki, jak dostosować te techniki do konkretnych warunków.
W książce znajdziesz: fascynującą historię początków Amazona, wyjaśnienie strategii rozwijania Amazona, nieoczywiste informacje wybrane z rocznych sprawozdań Jeffa Bezosa, 14 zasad rozwoju, które przyniosą sukces każdej firmie i wiele więcej! ...tak TO robią w Amazonie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Podręcznik Michaela Armstronga i Stephena Taylora jest kluczową pozycją z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Autorzy opisują wszystkie najważniejsze obszary tej dziedziny, takie jak rekrutacja, zarządzanie kapitałem ludzkim, wynagradzanie, zaangażowanie pracowników, polityka kadrowa, bezpieczeństwo i higiena pracy oraz wpływ zarządzania zasobami ludzkimi na wyniki organizacji. Nowe wydanie tego dzieła uzupełniono o następujące zagadnienia: - międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi, - wynagradzanie specjalnych grup pracowników, - wyniki nowych projektów badawczych ukazujących funkcjonowanie ZZL w praktyce. W każdym rozdziale wyszczególniono kluczowe pojęcia i terminy z zakresu ZZL oraz sformułowano pytania pozwalające zarówno studentom, jak i praktykom zweryfikować zdobytą wiedzę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żyjemy w czasach, w których wprowadzanie zmian to już właściwie codzienność. Ale jak te modyfikacje są wprowadzane? Czy powodują obawę lub niechęć załogi? Czy przynoszą oczekiwane efekty? Twoim celem przy wdrażaniu zmian ma być potrzeba poprawy sprawności organizacyjnej firmy – mająca na celu zmianę kultury organizacyjnej, a w konsekwencji poprzez zmianę mentalności i zaangażowanie załogi oraz wykorzystanie potencjału ludzkiego organizacji – maksymalizację zysków. Jestem przekonany, że treść podręcznika pomoże podjąć właściwą decyzję o czasie i trybie wdrożenia Systemu Zarządzania Przedsiębiorstwem (SZP). Gdy zanalizujesz przedstawione przykłady, jak robią to inni, Twoja wiedza pogłębi się i będziesz jeszcze bardziej zdeterminowany do optymalizacji funkcjonowania przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedstawiona współautorska monografia, w odpowiedzi na rosnącą niepewność i nieprzewidywalność dynamiki nakładających się na siebie przemian ekonomicznych, społecznych i kulturowych w nowym, stale zmieniającym się środowisku globalnej gospodarki (cyfrowej) na początku XXI wieku, koncentruje się głównie na dynamice współczesnych przemian w modelu/ach pracy/czasu wolnego work life balance, widocznej w postaci różnych, często sprzecznych dyskursów (aktualnych form opisów rzeczywistości) obecnych w naukach ekonomicznych, społecznych czy humanistycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kulisy stworzenia pierwszej szczepionki mRNA przeciw COVID-19 przedstawione osobiście przez prezesa i dyrektora generalnego Pfizera, doktora Alberta Bourlę. "Moonshot” to pasjonująca opowieść o jednym z największych osiągnięć prywatnej firmy w historii – odtwarza pełne napięcia dziewięć miesięcy 2020 roku, kiedy to naukowcy Pfizera pod wizjonerskim przywództwem doktora Alberta Bourli i przy współpracy z firmą BioNTech uczynili niemożliwe możliwym, opracowując, poddając badaniom i produkując szczepionkę przeciw covidowi, co niegdyś trwałoby lata. Doktor Bourla opisuje, jak błyskotliwi i pełni poświęcenia naukowcy i menedżerowie Pfizera pokonali w dobie globalnej pandemii szereg problemów wynikłych ze społecznych i politycznych niepokojów, a także ujawnia wątpliwości, trudne decyzje i przeszkody, z którymi musieli się mierzyć. Doktor Bourla przekonująco dowodzi, że sukces Pfizera nie był efektem łutu szczęścia, lecz długich przygotowań, którym przyświecały cztery podstawowe wartości: odwaga, doskonałość, równość i radość.
"Moonshot” to także opowieść o przywództwie w bezprecedensowych okolicznościach. Doktor Bourla, grecki imigrant, syn pary ocalałej z Holokaustu, z wykształcenia weterynarz, stanął na czele jednej z największych światowych korporacji i zapoczątkował organizacyjną transformację firmy na krótko przed globalnym kryzysem zdrowotnym. Ta niespodziewana i ekstremalna sytuacja poddała testowi całą korporację, jej naukowców i szefa. Autor inspirująco opisuje najlepsze praktyki, jakie mogą pomóc w obliczu licznych nadzwyczajnych wyzwań, przed jakimi stoi nasz świat, i przedstawia, jak Pfizer w rekordowym tempie wcielił w życie przełomowe odkrycia naukowe; służy też radami, jak z sukcesem znajdować rozwiązanie pozornie nierozwiązywalnych problemów. Doktor Bourla pisze: "Pragnę się podzielić naszą historią, opowiedzieć, z jakimi trudnościami musieliśmy się zmierzyć, jakie lekcje odebraliśmy po drodze i jakie zasadnicze wartości przyczyniły się do sukcesu – w nadziei, że będzie to stanowić dla was inspirację i pozwoli wam dokonać własnego »moonshotu«, cokolwiek by to było”. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest przekazanie wiedzy z zakresu zarządzania w energetyce. Autorzy skoncentrowali się na podstawowych zagadnieniach związanych z tym tematem. W części pierwszej przedmiotem rozważań są: liberalizacja rynku energii elek­trycznej, stan i kierunki transformacji polskiego sektora elektroenergetycznego, prognozowanie zapotrzebowania na energię, koncepcja i metody planowania roz­woju energetyki oraz problemy polskiego ciepłownictwa. W części drugiej przed­stawiono zagadnienia małej energetyki wodnej, energetyki wiatrowej i słonecznej, energii geotermicznej oraz biomasy energetycznej. Książka zawiera liczne przykłady, rysunki i tabele oraz spis obszernej literatury przedmiotu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedną z perspektyw współczesnego pojmowania bezpieczeństwa jest jego obecność w codziennej aktywności człowieka. Każdy ma prawo odczuwać stan równowagi w domu, w miejscu pracy czy wypoczynku, wszędzie tam, gdzie przebywa i funkcjonuje. Owo prawo i potrzeba zarazem, determinują konieczność pogłębiania wiedzy i zdobywania umiejętności tego, jak przeciwdziałać, i jak reagować na wszelkiego rodzaju zdarzenia destabilizujące ład psychiczny i fizyczny. Treść prezentowanej monografii ułatwia badaczom, studentom, organizatorom i pasjonatom dostęp do informacji, a zarazem pomaga w zrozumieniu aktualnych problemów, jakie występują w zarządzaniu kryzysowym, w ciągle zmieniającym się środowisku. Celem powstania prezentowanej pozycji jest chęć rozbudzenia w Czytelniku twórczej i aktywnej postawy, wobec potencjalnej czy rzeczywistej sytuacji kryzysowej. Założeniem autorów jest zatem przekonanie, iż nawet, jeśli człowiek nie jest w stanie przewidzieć i przeciwdziałać wszystkim zagrożeniom (zarówno cywilizacyjnym, jak i naturalnym), to jest w stanie świadomie i bez paniki funkcjonować w obliczu zdiagnozowanych niebezpieczeństw, ratując tym samym nierzadko życie swoje i najbliższych mu osób. Czytelnik zgłębiając treść prezentowanej książki ma szansę nie tylko poznać istotę i skutki sytuacji kryzysowych, lecz także może poznać problematykę zarządzania kryzysowego na poziomach: gminnym, powiatowym, wojewódzkim i państwowym. Autorzy proponują zatem swoistą podróż, zaczynając od obrazu istoty zagrożeń, podstaw prawnych powołujących organy reagowania kryzysowego poprzez zasady organizacji zarządzania kryzysowego, zarówno w perspektywie cywilnej, jak i militarnej. Zainteresowani tematyką odnajdą w opracowaniu także opis specyfiki zarządzania logistycznego w sytuacjach kryzysowych. Inspiracji może dostarczyć próba odpowiedzi na pytanie: Jak dostępne metody, techniki i narzędzia wpływają na skuteczność kierowania zasobami ludzkimi? Można zatem w prezentowanej monografii zgłębić refleksję na temat motywacji, coachingu, negocjacji oraz jakości w procesie kierowania zasobami ludzkimi. Pozostawiając w rękach Czytelnika dorobek analiz teoretycznych, ale i wieloletniej praktyki popartej przeprowadzonymi badaniami własnymi, Autorzy żywią nadzieję, że monografia zaspokoi ciekawość Odbiorcy i rozbudzi jego aktywność w omawianym obszarze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
Podręcznik akademicki do nowego - wprowadzonego zgodnie z wytycznymi procesu bolońskiego - obowiązkowego przedmiotu, pt.: Koncepcje zarządzania. Jego celem jest wyposażenie studentów w kanon usystematyzowanej wiedzy na temat klasycznych i współczesnych koncepcji zarządzania.
Praca składa się z dziewięciu części, w których Autorzy prezentują: * klasyczne koncepcje zarządzania (szkoły: klasyczną, humanizacyjną i systemową), * neoklasyczne idee kształtowania się koncepcji zarządzania, * uwarunkowania funkcjonowania współczesnych organizacji i wynikające z nich paradygmaty współczesnych koncepcji zarządzania, * koncepcje zorientowane na jakość (TQM, Six Sigma), * ewolucyjne i radykalne podejście do zmian w organizacji (Kaizen, Reengineering), * koncepcje zorientowane na klienta (Marketing, CRM), * koncepcje zorientowane na współdziałanie (Organizacja sieciowa, Organizacja wirtualna), * koncepcje wyszczuplania organizacji (Lean Management, Outsourcing), * koncepcje zorientowane na wiedzę (Knowledge Management, Organizacja ucząca się, Zarządzanie innowacjami).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie i inżynieria jakości / Adam Hamrol. - Wydanie 1., 1. dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 538 stron : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Nowy i kompleksowy podręcznik akademicki na temat zarządzania jakością na polskim rynku. Został on przygotowany na podstawie cieszącej się od ponad 10 lat niesłabnącym zainteresowaniem książki „Zarządzanie jakością z przykładami”. W związku z tym, że w zarządzaniu jakością coraz więcej uwagi przywiązuje się do działań operacyjnych, dotyczących procesów podstawowych, a zatem wchodzących w obszar inżynierii jakości, w nowym podręczniku mocno uwypuklona została problematyka inżynierii jakości. Od ostatniego wydania poprzedniego podręcznika radykalnej nowelizacji została poddana również norma ISO 9001, której opis i zasady stosowania stanowią ważną część nowej publikacji. Poza wiadomościami podstawowymi, dotyczącymi projektowania, utrzymywania i doskonalenia systemów zarządzania jakością, autor przedstawia również takie problemy, jak: ocena jakości, koncepcje, metody i narzędzia wspomagające zarządzanie jakością, zastosowanie statystyki w podejmowaniu decyzji dotyczących zarządzania jakością, koszty jakości. Ogromną wartość publikacji stanowią nowe rysunki, tabele, przykłady i zadania. Książka kierowana do studentów kierunków studiów technicznych, ekonomicznych i o zarządzaniu. Jest ona również znakomitym poradnikiem dla praktyków. Czytelnicy z pewnością docenią w książce to, że w przystępny sposób, poprzez ilustrowanie rozważań teoretycznych przykładami z praktyki, autor opisuje systemy, zasady, metody i narzędzia inżynierii jakości oraz zarządzania jakością. Daje wskazówki jak rozwiązywać problemy przy ich wprowadzaniu i stosowaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
CZAS NA ZMIANY Bądź całkowicie szczery. Pamiętaj, że firma to zespół, a nie rodzina. I nigdy, przenigdy nie staraj się zadowolić swojego szefa. Oto niektóre z podstawowych reguł, jakie obowiązują pracowników Netflixa. Działanie tego przedsiębiorstwa to kulturowy eksperyment, który zakończył się spektakularnym sukcesem: firma zajmująca się korespondencyjnym wypożyczaniem płyt DVD stała się streamingową potęgą. Ma obecnie 182 miliony subskrybentów i kapitalizację rynkową na poziomie Disneya. Reed Hastings – prezes i CEO Netflixa – po raz pierwszy dzieli się sekretami, które zrewolucjonizowały branżę rozrywkową i technologiczną. Wspólnie z Erin Meyer, profesor INSEAD Business School, ujawnia swoją filozofię przywództwa odrzucającą przekonania, zgodnie z którymi działa większość firm. Od nielimitowanych urlopów do rezygnacji z zatwierdzania wydatków pracowników – Netflix to zupełnie inny sposób prowadzenia organizacji, który najlepiej pasuje do zmieniającego się świata. Gdy regułą jest brak reguł to inspiracja do zmiany dla wszystkich, którzy poszukują źródeł produktywności, kreatywności i innowacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompletny zestaw narzędzi służących wspieraniu i rozwojowi ludzi. Ten praktyczny i wyczerpujący przewodnik opisuje większość sytuacji coachingowych, dostarczając przydatnych ćwiczeń, modeli i schematów. Przeprowadza szczegółowo przez cały proces: od nawiązania relacji coachingowej z klientem, przez określenie jego potrzeb, wybór właściwego narzędzia i rozwiązanie problemu lub konfliktu, wzmocnienie pewności siebie i usprawnienie działania klienta, po udoskonalenie stylu przywódczego i planowanie przyszłości. Odpowiada także na wyzwania współczesności, oferując coaching rozwoju kobiet i pracowników organizacji w okresie zmian. Przydatne, praktyczne wskazówki i wyjaśnienia stanowią dodatkowe wsparcie dla coachów, dzięki którym mogą sami się rozwijać i odnosić sukcesy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istotną trudność nastręcza praktykom biznesu zrozumienie specyfki potrzeb i podejmowanie decyzji personalnych w stosunku do pracowników, różniących się znacząco tak pod względem kompetencyjnym, jak również społecznym i kulturowym. Przygotowana publikacja odpowiada na te wyzwania. Jej wielkim walorem jest możliwość bezpośredniego wykorzystania w procesie zarządzania proponowanych działań, praktycznych rozwiązań. Istotną wartość wnoszą fragmenty zatytułowane ‹‹Działania››, ‹‹Okiem prawnika››, ‹‹Zainspiruj się - dobra praktyka›› i ‹‹Case Study››. Zawiera także inspiracje do podejmowania decyzji dostosowanych do specyfiki własnej organizacji [Prof. dr hab. Marta Juchnowicz]
Praca ma niewątpliwie walor praktyczny i może stanowić istotną pomoc dla menedżerów w zarządzaniu zespołami, w których znajdują się osoby z różnych generacji. Z punktu widzenia praktycznego stanowi bardzo ciekawe i cenne omówienie poszczególnych etapów procesu zarządzania personelem - począwszy od rekrutacji, a na zwolnieniach kończąc - przez przedstawicieli różnych grup wiekowych. Daje to menedżerom doskonałe narzędzie do zarządzania dzięki możliwości dokonania porównań oczekiwań i zachowań przedstawicieli różnych generacji w tych samych sytuacjach. Co więcej, rozważania te poparte są również w drugiej części analizą przepisów prawnych, które dają menedżerom informację, czy ich podejście do pracowników w różnym wieku jest zgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami oraz - co równie ważne - jakie są narzędzia prawne wspierające zatrudnianie grup szczególnie wrażliwych ze względu na wiek [Dr hab. Krzysztof Walczak]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Philip Kotler ponownie łączy siły z Hermawanem Kartajayą i Iwanem Setiawanem z MarkPlus Inc., by podzielić się z nami sposobami wpływania na konsumentów w ich podróży ku zakupowi produktu. Tym razem pionierzy nowego podejścia uciekli się do pomocy zaawansowanych technologii, by się dowiedzieć, kim są konsumenci i w jaki sposób podejmują decyzje. W Marketingu 4.0 pokazują nam, jak świadomych konsumentów przekształcić w naszych orędowników. Tradycyjna ścieżka prowadząca do zakupu (rozbudzenie świadomości, przykucie uwagi, zadawanie pytań i działanie) została poszerzona o etap orędownictwa, gdyż opinie naszych krewnych i znajomych mają ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe. W pełni uaktualniony opis owej ścieżki tłumaczy mechanizm działania orędownictwa, wyjaśnia, jak do niego zachęcać, oraz przedstawia strategie budowania spersonalizowanego doświadczenia konsumenckiego przy pomocy skutecznych pomiarów i innowacyjnych najlepszych praktyk marketingowych.
Książka Marketing 4.0 przygotuje cię do skoku naprzód bez potrzeby wcześniejszego zdobywania wiedzy z zakresu analityki czy informatyki. Umożliwi ci: - zdobycie wiedzy na podstawie big data na temat nowych sposobów wydawania pieniędzy przez konsumentów oraz trzech wpływowych subkultur: młodzieży, kobiet oraz netizenów, czyli obywateli Sieci; - zapoznanie się z przykładami tego, jak marketing 4.0 wspomaga produktywność poprzez angażowanie konsumentów na każdym etapie ich ścieżki do zakupu poprzez cyfrowy rynek; - zredefiniowanie zaangażowania konsumenta w erze cyfrowej, włączając w to marketing humanocentryczny, tworzenie rozmów konsumenckich oraz strategie wielokanałowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zachowania człowieka w organizacji / Barbara Kożusznik. - Wydanie 4. zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2014. - 317, [1] s. : il. ; 24 cm.
W podręczniku zostały przedstawione zachowania jednostek i grup społecznych w organizacjach oraz metody przewidywania i kontrolowania tych zachowań. Autorka omówiła: istotę zachowań organizacyjnych, indywidualne mechanizmy zaangażowania człowieka w organizacji, zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, współpracę w grupie, zespoły w organizacji, koncepcje efektywnego kierowania, przywództwo w organizacji, komunikowanie się w organizacji, efektywność organizacji a przeprowadzanie zmian, kulturę organizacyjną. Podręcznik wzbogacają liczne przykłady. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów ekonomii, zarządzania, politologii, socjologii, psychologii, dziennikarstwa oraz praktyków zarządzania, którym może pomóc w codziennej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65, 658 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress)
11 i pół powodu, dlaczego lean, six sigma i kaizen nie działają. Każdy przedsiębiorca chciałby, aby jego firma potrafiła działać bardziej elastycznie, nie marnowała zasobów i obniżyła swoje koszty. Odpowiedzią na tę potrzebę jest koncepcja szczupłego zarządzania, która okazała się niezwykle skuteczna w firmach motoryzacyjnych. Po trzydziestu latach od spopularyzowania lean management, six sigma i filozofii kaizen te metody stały się podstawowymi narzędziami usprawniania procesów w firmach produkcyjnych i usługowych. Niestety, próby adaptowania w przedsiębiorstwach koncepcji zarządzania w duchu lean często kończą się niepowodzeniem. Dlaczego tak się dzieje? Tomasz Król dostrzega jedenaście i pół przyczyny, które wymienia w swojej książce. Autor od piętnastu lat pomaga działającym na polskim rynku przedsiębiorstwom doskonalić się w duchu „szczupłego zarządzania”. W trakcie swojej pracy zetknął się z wieloma przykładami udanych i nieudanych wdrożeń koncepcji lean. Jest współautorem skutecznego systemu wdrażania, który również opisuje w książce. Skorzystaj z jego doświadczeń i rad przed przystąpieniem do usprawniania własnego biznesu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metody i Techniki Zarządzania)
Książka dotyczy jednego z głównych obszarów funkcji personalnej w organizacjach, jakim jest jej wymiar instrumentalny. Celem publikacji jest przybliżenie Czytelnikom podejść, metod i technik zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnym świecie, w którym rozwój gospodarczy następuje szybko i jest intensywny, a firmy muszą nadążyć za zmianami i się do nich dostosować. W szczególności obszar zainteresowania Autorów obejmuje takie tendencje i zjawiska, jak: wirtualizacja, outsourcing, kultura organizacyjna, wielokulturowość, przywództwo i kierowanie ludźmi, zarządzanie karierą, motywowanie (wynagradzanie) i zaangażowanie pracowników. Publikacja ta odnosi się do aktualnych problemów zarządczych i w pewnym stopniu wypełnia lukę istniejącą na rynku księgarskim. Adresatem książki są zarówno pracownicy nauki i studenci kierunków zarządzania, administracji, psychologii i socjologii, jak i menedżerowie oraz pracownicy służb kadrowych w różnego typu organizacjach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bardzo dynamiczne, skokowe zmiany zachodzące w świecie współczesnych organizacji powodują, że przedstawiciele nauk o zarządzaniu, a także praktycy biznesu poszukują nowych rozwiązań wspierających efektywność organizacyjną. Rosnąca konkurencja, niepewność, kolejne fale kryzysu gospodarczego oraz niespotykany w historii świata przyrost wiedzy i rozwój nowych technologii - to tylko przykłady czynników wyjaśniających wzmożone zainteresowanie rozwojem nauki zarządzania i profesjonalizacją praktyki zarządzania. Skutkuje ono próbą konstruowania wciąż nowych koncepcji zarządzania, które będą w sposób rzetelny i trafny opisywały rzeczywistość organizacyjną. W prezentowanej publikacji Autorzy omówili koncepcje zarządzania, które powstały w ostatnich latach (na przykład koncepcja pozytywnej organizacji) lub w sposób istotny uległy modyfikacji (jak koncepcja zarządzania talentami). Książka adresowana jest nie tylko do środowiska nauki czy do studentów kierunków społecznych, ale przede wszystkim do praktyków zarządzania. Prezentowane koncepcje mogą być wartościowym źródłem inspiracji do tworzenia organizacji jako miejsca pracy „z wyboru” dla najbardziej wartościowych, bo zaangażowanych, utalentowanych i lojalnych pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wśród wyzwań, które stoją przed współczesnymi przedsiębiorstwami, szczególnie ważna jest rosnąca rola zasobów ludzkich jako źródła przewagi konkurencyjnej. Istotne jest także dążenie do podnoszenia efektywności, wykorzystywanie możliwości stwarzanych przez nowoczesne technologie, konieczność działania przy założeniu ciągłych zmian. Nowe uwarunkowania wymagają szybkości, elastyczności czy też zdolności uczenia się, które mogą zapewnić kompetentni pracownicy. Inspiracją do napisania książki są systematyczne i ciągłe zmiany zachodzące w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Wynikają one z przeobrażeń widocznych na rynku pracy, zmian społecznych, ekonomicznych czy pokoleniowych. Wszystkie te modyfikacje powodują, że choć tematyka zarządzania zasobami ludzkimi jest podejmowana od lat, wymaga ciągłego aktualizowania. Książka powstała na podstawie zgromadzonej przez autorów wiedzy w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, prowadzonych przez nich badań naukowych oraz praktycznego doświadczenia. Dzięki temu w książce opisano najnowsze metody, narzędzia, instrumenty oraz trendy, które stanowią obszar zainteresowania zarówno dla praktyków, jak i teoretyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji / Tadeusz Oleksyn. - Wydanie 4. zaktualizowane i rozszerzone. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2017. - 658 stron : ilustracje ; 25 cm.
(HR)
W czwartym, zaktualizowanym i rozszerzonym, wydaniu książki, która w sposób kompleksowy ujmuje problematykę zarządzania zasobami ludzkimi, przedstawiono: - istotę i ewolucję zarządzania kadrami, - podmioty, funkcje i struktury ZZL we współczesnych dużych organizacjach, - zarządzanie kompetencjami oraz rozwój zawodowy, - kształtowanie, racjonalizację i restrukturyzację zatrudnienia, - adaptację społeczno-zawodową ludzi w organizacji, - motywowanie, systemy wynagradzania i zasady ich budowy, - wymiarowanie pracy i ocenę pracowników, - kulturę i etykę organizacji w kontekście ZZL, - najważniejsze wyzwania ZZL mające w dużym stopniu charakter zewnętrzny. Autorowi udało się pogodzić szerokie i dogłębne ujęcie tematu z przystępną formą oraz klarownością wywodu - przy opisie zagadnień często złożonych, niejednoznacznych i kontrowersyjnych. Cennym uzupełnieniem publikacji jest obszerny słownik wyjaśniający pojęcia związane z ZZL.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej