Informatyka i technologie informacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(17)
nieokreślona
(5)
wypożyczone
(3)
Placówka
MiGBP Wypożyczalnia
(8)
MiGBP Oddział dla Dzieci
(5)
MiGBP Czytelnia
(2)
Filia nr 1
(2)
Filia Błotnica
(1)
Filia Kadłub
(1)
Filia Sucha
(1)
Filia Szymiszów
(3)
Punkt Grodzisko
(1)
Punkt Szczepanek
(1)
Autor
Wiejak Urszula
(2)
Wojciechowski Adrian
(2)
Bogusiewicz-Wołosz Paula
(1)
Broma Paulina
(1)
Chawziuk Tadeusz
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Czartoryski Bartosz
(1)
Domiński Wojciech
(1)
Essinger James (1957- )
(1)
Gasper Dorota
(1)
Gigerenzer Gerd (1947- )
(1)
Gonzales Andrea
(1)
Gunia Magdalena
(1)
Harris Blake J
(1)
Houser Sophie
(1)
Kaiser Brittany
(1)
Kartajaya Hermawan (1947- )
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Krieser Witold
(1)
Krzysztoń Tomasz
(1)
Kurp Feliks
(1)
Milewicz Paweł
(1)
Niemira Karolina
(1)
Nowicki Adam (1944- )
(1)
Olszewska Danuta
(1)
Setiawan Iwan
(1)
Sobolewska Agnieszka
(1)
Steinberg Joseph
(1)
Tegmark Max (1967- )
(1)
Thompson Clive (1968- )
(1)
Werner Grzegorz
(1)
Wołk-Łaniewski Jerzy (1986- )
(1)
Żarowska-Mazur Alicja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(10)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(16)
Francja
(1)
Język
polski
(17)
Odbiorca
9-13 lat
(4)
Dzieci
(4)
6-8 lat
(1)
Dorośli
(1)
Ekonomiści
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(2)
Temat
Programowanie (informatyka)
(6)
Algorytmy
(3)
Gry komputerowe
(3)
Internet
(3)
Programiści
(3)
Sztuczna inteligencja
(3)
Informatycy
(2)
Lua (język programowania)
(2)
Minecraft
(2)
Przetwarzanie danych
(2)
Babbage, Charles (1791-1871)
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Big data
(1)
Brexit
(1)
Cambridge Analytica
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Człowiek
(1)
Dane osobowe
(1)
Decyzje
(1)
Demokracja
(1)
Dziewczęta
(1)
Excel
(1)
Facebook
(1)
Flejmy
(1)
Futurologia
(1)
Gonzales, Andrea
(1)
Hejt
(1)
Houser, Sophie
(1)
Informatyka
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja marketingowa
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Konsole do gier
(1)
Lovelace, Ada King (1815-1852)
(1)
Marketing
(1)
Matematycy
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Myślenie
(1)
Nastolatki
(1)
Netykieta
(1)
Scratch (język programowania)
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Sztuczna sieć neuronowa
(1)
Technologie cyfrowe
(1)
Trollowanie
(1)
Uczenie maszynowe
(1)
Wirusy
(1)
Word
(1)
Wybory życiowe
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Opracowanie
(6)
Podręcznik
(4)
Poradnik
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Biografia
(1)
Gry komputerowe
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(783)
Edukacja i pedagogika
(425)
Socjologia i społeczeństwo
(267)
Psychologia
(264)
Medycyna i zdrowie
(251)
Informatyka i technologie informacyjne
(17)
Kultura i sztuka
(162)
Literaturoznawstwo
(161)
Religia i duchowość
(140)
Biologia
(137)
Kulinaria
(134)
Rozwój osobisty
(125)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(113)
Podróże i turystyka
(104)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(99)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(89)
Etnologia i antropologia kulturowa
(88)
Hobby i czas wolny
(85)
Geografia i nauki o Ziemi
(70)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(56)
Kultura fizyczna i sport
(55)
Fizyka i astronomia
(54)
Styl życia, moda i uroda
(48)
Językoznawstwo
(43)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(39)
Nauka i badania
(31)
Zarządzanie i marketing
(25)
Inżynieria i technika
(24)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(19)
Praca, kariera, pieniądze
(19)
Architektura i budownictwo
(17)
Media i komunikacja społeczna
(17)
Chemia
(15)
Filozofia i etyka
(14)
Ochrona środowiska
(14)
Transport i logistyka
(13)
Rolnictwo i leśnictwo
(12)
Dom i ogród
(11)
Matematyka
(9)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(8)
Archeologia
(6)
Pedagogika
(1)
Powieść erotyczna
(1)
Publicystyka
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina i relacje międzyludzkie
(1)
Styl życia, moda uroda
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Atlas Juniora. Nauka i odkrycia)
XXI wiek wszedł w erę cyfrową, znacznie rozszerzając możliwości komunikacji. Komputer, Internet i multimedia zmieniły nasze codzienne życie i obecnie są powszechnie stosowane. Z "Atlasem Juniora - komputery i Internet" odkryjesz wspaniały świat nowych technologii, od pierwszych maszyn do liczenia po komputery przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Punkt Grodzisko
Brak informacji o dostępności: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Algorytm Ady / James Essinger ; przekład Jerzy Wołk-Łaniewski. - Wydanie I. - Kraków : Znak Horyzont, 2020. - 317, [1] strona ; 21 cm.
W jaki sposób córka Lorda Byrona stworzyła podwaliny współczesnej informatyki Gdyby dwa wieki temu pomysł Ady Lovelace został uznany za genialne odkrycie, a nie szaleńczy wymysł kobiety, era komputerów mogłaby się rozpocząć już wtedy. W XIX-wiecznej Anglii, w cieniu skandalu wokół kazirodczego związku lorda Byrona, rozwija się niebywały talent jego córki. W czasach, w których przywilej edukacji nie przysługuje kobietom, nikt się nie spodziewa, że odkrycie Ady może zmienić świat. Napisany przez nią algorytm to nic innego jak pierwszy program komputerowy. Dlaczego nie zyskał wówczas zasłużonego rozgłosu? Czy przyjaźń Ady Lovelace i Charlesa Babbage’a, u boku którego rozwija swoje zainteresowania, zostanie wystawiona na próbę? „Algorytm Ady” to inspirująca historia nieprzeciętnie inteligentnej i ambitnej kobiety, która musi się zmierzyć ze światem nauki zdominowanym przez mężczyzn.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdrowy umysł w sieci algorytmów / Gerd Gigerenzer ; tłumaczenie Tadeusz Chawziuk. - Wydanie I. - Kraków : Copernicus Center Press, 2023. - 398, [1] strona : fotografie, ilustracje, wykresy ; 22 cm.
Wyobraźmy sobie, że pewna kawiarnia pozbyła się całej konkurencji przez to, że oferuje darmową kawę, więc nie mamy innego wyboru niż umawiać się właśnie tam. Podczas gdy rozkoszujemy się miłymi rozmowami z przyjaciółmi, zamontowane w stołach podsłuchy i kamery dokładnie monitorują nasze konwersacje i rejestrują, z kim siedzimy. W pomieszczeniu jest także pełno sprzedawców, którzy płacą za naszą kawę, ale nieustannie nam przerywają, proponując zakup swoich produktów i usług. W istocie klientami kawiarni są ci sprzedawcy, a nie Ty i Twoi przyjaciele. Na takiej zasadzie funkcjonują media społecznościowe.
Czy powinniśmy beztrosko oddać programom komputerowym prawo podejmowania za nas osobistych decyzji? Zdecydowanie nie. Inteligencja nie oznacza pokładania ślepej ufności w technologii, ale nie oznacza także przejawiania względem niej chorobliwej nieufności. Chodzi o to, by zdawać sobie sprawę z rzeczywistych możliwości AI i wiedzieć, co jest tylko chwytem marketingowym i artykułem techno-religijnej wiary. Chodzi także o zdolność zachowania kontroli nad urządzeniami. A przede wszystkim o to, żeby nie przestać myśleć w świecie, który próbuje myśleć za nas. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Superkoderki / Andrea Gonzales, Sophie Houser ; przełożyła Paulina Broma. - Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, 2018. - 303, [1] strona : ilustracje, fotografie ; 20 cm.
Superkoderki to idealna propozycja dla wszystkich ambitnych programistek i programistów. To historia dwóch niezwykle uzdolnionych informatycznie nastolatek, które poznały się na letnim kursie Girls Who Code, a następnie wymyśliły grę wideo. Gra błyskawicznie rozprzestrzeniła się w sieci i zyskała popularność na całym świecie. Sukces gry umożliwił Andy i Sophie dotarcie do najpotężniejszych strat-upów i firm technologicznych. Dziewczyny postanowiły podzielić się swoimi doświadczeniami. Książka pokazuje tajniki branży technologicznej, potęgę programowania oraz prawdziwą moc kobiet, które zmieniają losy świata. Andy i Sophie opowiadają nie tylko o możliwościach, jakie oferują nauka i nowe technologie, ale też o prawdziwych korzyściach wynikających z odkrycia własnej drogi i kreatywności. Książka zwiera dodatkowe materiały wprowadzający w świat programowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fascynujący thriller korporacyjny o historii konfliktu, który na zawsze odmienił przemysł gier wideo. W 1990 roku rynek gier wideo należał do Nintendo. Sega była słabnącą firmą z wielkimi aspiracjami. Wtedy na scenę wkroczył Tom Kalinske - człowiek, który o grach nie wiedział nic, ale miał rzadki talent do zwyciężania batalii skazanych na porażkę. Oto Dawid postanowił zmierzyć się z Goliatem, a świat zapłonął. Bezlitosne starcie przerodziło się w globalną wojnę korporacyjną prowadzoną na wielu frontach: od domowych salonów i szkolnych placów, przez sale zarządów, po Kongres Stanów Zjednoczonych. Brat wystąpił przeciwko bratu, dziecko buntowało się przeciw rodzicowi, Mario starł się z Sonikiem, Ameryka ponownie walczyła z Japonią. Wojny konsolowe to oparta na ponad dwóch setkach wywiadów z byłymi pracownikami wstrząsająca opowieść o przełomie na rynku gier. To także historia o tym, jak skromny, rodzinny człowiek z ponadprzeciętną wyobraźnią zainspirował zespół straceńców do stworzenia interesu wartego 60 miliardów dolarów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kulisy działania Cambridge Analytica. Jak Big Data, Trump i Facebook zniszczyły demokrację i dlaczego może się to powtórzyć. Czy Twoje dane stają się bronią przeciwko Tobie? Zwycięstwo Trumpa, ingerencja Rosji, afera Wikileaks i Brexit – za tymi sprawami stała jedna firma, która pociągała za wszystkie sznurki: Cambridge Analytica. Na wielką skalę potajemnie gromadziła dane użytkowników Facebooka oraz ich znajomych, które następnie reklamodawcy wykorzystywali do bardzo precyzyjnego targetowania reklam. I do manipulowania: tym, co kupujesz, co robisz, co myślisz i na kogo głosujesz…
W wyniku skandalu wokół Facebooka, dotyczącego wycieku wrażliwych danych, Cambridge Analytica upadła w maju 2018 roku. Jednym z dwóch demaskatorów była Brittany Kaiser. W jaki sposób ta młoda, ambitna kobieta o idealistycznym nastawieniu została uwikłana w światową sieć gromadzenia i analizowania oraz – co bardzo kontrowersyjne – sprzedaży danych? I czego może nas ona nauczyć o prywatności w przestrzeni cyfrowej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Philip Kotler ponownie łączy siły z Hermawanem Kartajayą i Iwanem Setiawanem z MarkPlus Inc., by podzielić się z nami sposobami wpływania na konsumentów w ich podróży ku zakupowi produktu. Tym razem pionierzy nowego podejścia uciekli się do pomocy zaawansowanych technologii, by się dowiedzieć, kim są konsumenci i w jaki sposób podejmują decyzje. W Marketingu 4.0 pokazują nam, jak świadomych konsumentów przekształcić w naszych orędowników. Tradycyjna ścieżka prowadząca do zakupu (rozbudzenie świadomości, przykucie uwagi, zadawanie pytań i działanie) została poszerzona o etap orędownictwa, gdyż opinie naszych krewnych i znajomych mają ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe. W pełni uaktualniony opis owej ścieżki tłumaczy mechanizm działania orędownictwa, wyjaśnia, jak do niego zachęcać, oraz przedstawia strategie budowania spersonalizowanego doświadczenia konsumenckiego przy pomocy skutecznych pomiarów i innowacyjnych najlepszych praktyk marketingowych.
Książka Marketing 4.0 przygotuje cię do skoku naprzód bez potrzeby wcześniejszego zdobywania wiedzy z zakresu analityki czy informatyki. Umożliwi ci: - zdobycie wiedzy na podstawie big data na temat nowych sposobów wydawania pieniędzy przez konsumentów oraz trzech wpływowych subkultur: młodzieży, kobiet oraz netizenów, czyli obywateli Sieci; - zapoznanie się z przykładami tego, jak marketing 4.0 wspomaga produktywność poprzez angażowanie konsumentów na każdym etapie ich ścieżki do zakupu poprzez cyfrowy rynek; - zredefiniowanie zaangażowania konsumenta w erze cyfrowej, włączając w to marketing humanocentryczny, tworzenie rozmów konsumenckich oraz strategie wielokanałowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Młody programista : nauka programowania w Scratchu / Witold Krieser. - Gliwice : Helion, copyright 2022. - 98, [6] stron : ilustracje, portret ; 24 cm.
Baw się - i ucz się programowania! Programowanie to dziś niezwykle ważna umiejętność. I wszystko wskazuje na to, że jego znaczenie będzie tylko rosło. Warto więc zawczasu pomyśleć o przyszłości swojego dziecka i pomóc mu rozpocząć przygodę z programowaniem. Tym bardziej że istnieje Scratch - język kodowania, wokół którego skupia się liczna społeczność internetowa - pozwalający tworzyć własne interaktywne historie, gry i animacje i dzielić się nimi z ludźmi na całym świecie. A że Scratch powstał z myślą o młodych programistach, w wieku 8 – 16 lat, idealnie się sprawdza jako pierwszy język przyszłego informatyka. Na rynku jest dostępnych wiele opracowań poświęconych obsłudze Scratcha. Tę książkę wyróżnia to, że zawiera niezbędne minimum tekstu, za to maksymalnie dużo grafik. Za ich pośrednictwem autor pokazuje podstawowe instrukcje języka i programy pomagające kreować rozmaite kształty. Młody czytelnik będzie w stanie każdy z tych programów przeanalizować, wprowadzić do Scratcha, wreszcie - sprawdzić jego działanie. Wszystko po to, by samodzielnie tworzyć ciekawe efekty graficzne, animacje i gry. [z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuczna inteligencja od podstaw / Feliks Kurp. - Gliwice : Helion, © 2023. - 192 strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Nie ma wątpliwości, że sztuczna inteligencja (AI) zrewolucjonizuje w najbliższych dekadach nasze życie. Wśród największych autorytetów świata nauki panuje przekonanie, że stoimy w obliczu przełomu porównywalnego z wynalezieniem i zastosowaniami elektryczności. Sztuczna inteligencja od podstaw to pozycja, która począwszy od opisu klasycznych metod SI, takich jak algorytm genetyczny, algorytm mrówkowy, systemy ekspertowe czy sztuczne życie, zapoznaje Czytelnika z najbardziej zaawansowanymi modelami opartymi na sztucznych sieciach neuronowych. Autor skrupulatnie objaśnia złożone zagadnienia dotyczące zarówno podstaw teoretycznych, jak i budowy i zastosowań takich systemów, nie unika przy tym odwołania do historii ich rozwoju. Książka stanowi kompendium wiedzy na temat tej niesłychanie szybko rozwijającej się i dynamicznie wkraczającej w nasze życie dziedziny. Została napisana tak, aby była przystępna dla osób posiadających podstawowe umiejętności matematyczne. Może stanowić podręcznik dla studentów takich kierunków jak informatyka, mechatronika, a także automatyka i robotyka.
Dzięki książce: poznasz historię rozwoju sztucznej inteligencji ; zdobędziesz wiedzę na temat aktualnych metod AI, takich jak uczenie maszynowe (ML), głębokie uczenie maszynowe (DL) czy przetwarzanie języka naturalnego (NLP) ; na podstawie udostępnionych kodów źródłowych kilku autorskich aplikacji nabędziesz umiejętności w zakresie tworzenia i optymalizacji systemów sztucznej inteligencji. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Punkt Szczepanek
Brak informacji o dostępności: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W zaproponowanym Czytelnikowi kształcie podręcznik wskazuje najważniejsze i specyficzne zagadnienia dotyczące komputeryzacji systemów informacyjnych zarządzania różnych klas obiektów gospodarczych. Ułatwia zrozumienie tej problematyki na tle konkretnych przykładów rozwiązań praktycznych. Zawiera zatem dwie części: Studium teoretyczne i studium praktyczne. Starannie zilustrowana, proponująca studentom ćwiczenia i pytania kontrolujące przyswojenie wiedzy i kształcące umiejętności jej wykorzystania książka niniejsza wychodzi naprzeciw ogromnemu zapotrzebowaniu dydaktyki w dziedzinie informatyki użytecznej w zarządzaniu, finansach, bankowości i marketingu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyberbezpieczeństwo dla bystrzaków / Joseph Steinberg ; przekład: Grzegorz Werner. - Wydanie II. - Gliwice : Helion, copyright 2023. - 370, [6] stron : fotografie, ilustracje ; 23 cm.
(W Prostocie Tkwi Siła)
Prosto o cyberbezpieczeństwie Cyberbezpieczeństwo dotyczy dziś każdego. Nowe, zaktualizowane wydanie Cyberbezpieczeństwa dla bystrzaków pomoże Ci chronić osobiste informacje i zabezpieczyć dane biznesowe. Dowiedz się, co się dzieje z plikami, które przechowujesz online. Pracuj bezpiecznie w domu i unikaj dezinformacji. Upewnij się, że Twoje zdjęcia, hasła i inne ważne dane są chronione przed hakerami. A jeśli wpadną w niepowołane ręce? Wyjaśniamy, jak zidentyfikować problem i jak go rozwiązać. Pozwól, by ta książka stała się Twoim cyfrowym obrońcą.
W książce: broń się przed cyberatakami ; określ mocne i słabe punkty swojego cyberbezpieczeństwa ; skuteczniej chroń dane osobowe i biznesowe ; usuwaj skutki naruszeń bezpieczeństwa ; poznaj możliwości kariery w branży cyberbezpieczeństwa [opis wydawcy]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
MiGBP Oddział dla Dzieci
Brak informacji o dostępności: sygn. 004 (1 egz.)
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Filia Błotnica
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Filia Kadłub
Brak informacji o dostępności: sygn. 004 (1 egz.)
Filia Sucha
Brak informacji o dostępności: sygn. 004 (1 egz.)
Filia Szymiszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Na Ścieżkach Nauki)
Jak sztuczna inteligencja wpłynie na świat - wojny, prawo, zatrudnienie, przestępczość, relacje społeczne i nasze własne poczucie człowieczeństwa? Czy powinniśmy się obawiać wyścigu zbrojeń w zakresie broni autonomicznych, a może tego że maszyny całkiem nas zastąpią na rynku pracy? Powstanie sztucznej inteligencji ma większy potencjał do przekształcenia naszej przyszłości niż jakakolwiek inna technologia - i nie ma nikogo o większych kwalifikacjach do zbadania tej przyszłości niż Max Tegmark, profesor w MIT. A jakiej przyszłości Ty chcesz? Ta książka zachęci Cię do przyłączenia się do dyskusji, która może okazać się najważniejszą w naszych czasach. Reprezentowane są w niej najrozmaitsze punkty widzenia i przedstawiane najbardziej kontrowersyjne zagadnienia - od superinteligencji aż do świadomości. Max Tegmark jest profesorem fizyki w MIT i autorem bestsellerowego "Naszego matematycznego Wszechświata". Napisał ponad dwieście prac naukowych, obejmujących tematy od kosmologii po sztuczną inteligencję.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dowiedz się, kim są najbardziej wpływowi dzisiaj ludzie na świecie. Programiści, koderzy, specjaliści IT. Jak ich praca oddziałuje na nasze życie? Czy stereotyp zamkniętego w sobie nerda w grubych okularach jest prawdziwy? Dlaczego tak mało jest w tej grupie kobiet, choć na początku to one zdominowały tę dziedzinę? Programowanie pozwala wyczarować wszystko. Dzięki niemu można zrobić przelew bankowy w smartfonie, wysłać znajomemu śmiesznego gifa, ale też stworzyć sztuczną inteligencję, która sama podejmuje decyzje, może być narzędziem wojny i zmienić wyniki wyborów. Czy życie programisty przypomina to z serialu Mr Robot? Czy koder może napisać aplikację, która znajdzie mu idealną partnerkę? Dlaczego twórcy przycisku „lubię to” go nie lubią i unikają Fejsa? Jedno jest pewne: koderzy, siedząc za ekranami komputerów, właśnie programują naszą przyszłość. Ale czy mają pod kontrolą to, co tworzą? Dlaczego więc sztuczna inteligencja tak samo szybko, jak uczy się rozpoznawać zdjęcia kotów, zaczyna wspierać neonazistów, rasistów i seksistów? Jak wymknęły się spod kontroli algorytmy mediów społecznościowych, które przyniosły popularność antyszczepionkowcom i wybrały Donalda Trumpa na prezydenta? Czy koderzy rzeczywiście zmieniają świat na lepsze?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Komputrilo Edu)
Przyszli inżynierowie i programiści na start! Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Przedstawione w niej treści zostały opracowane na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 8 lat, ale znakomicie nadaje się również dla dzieci starszych i dorosłych rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na przedstawienie trudnych zagadnień w sposób przystępny dla każdego dziecka.
Prosty i przyjemny w nauce język programowania Lua. Efektywna nauka przez zabawę w świecie Minecrafta. Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych języków programowania. Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych. Elementy matematyki. Rozwiązanie każdego zadania. Z nami i Minecraftem nauka programowania to przyjemność!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Filia Szymiszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Komputrilo Edu)
Przyszli inżynierowie i programiści na start! Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Przedstawione w niej treści zostały opracowane na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej. To wydanie stanowi kontynuację naszej wcześniejszej publikacji, Programowanie z Minecraftem dla dzieci. Poziom podstawowy. Książka uczy programowania w języku Lua. Jest przeznaczona dla dzieci w wieku od 10 lat, znakomicie nadaje się również dla nastolatków rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na to, by trudne zagadnienia przedstawić w sposób przystępny dla każdego dziecka. Zadania są wykonywane w edytorze tekstowym, co daje przedsmak profesjonalnego pisania kodu.
Prosty i przyjemny w nauce język programowania Lua. Wizualizacja napisanych programów w świecie Minecrafta. Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych języków programowania. Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych. Elementy matematyki. Nawiązania do podstawy programowej zajęć komputerowych i informatyki. Zaawansowane zagadnienia. Rozwiązanie każdego zadania. Nauka programowania z Minecraftem to prawdziwa przyjemność!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Filia Szymiszów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dragon Edukacja)
Rodzice i nauczyciele z pewnością często ci powtarzają, że Internet jest niebezpieczny i trzeba uważać. Oczywiście kiwasz głową i dla świętego spokoju przyznajesz im rację, ale czy na pewno umiesz zadbać o swoje bezpieczeństwo? Z tej książki dowiesz się: • dlaczego warto chronić prywatność, • jak radzić sobie z cyberprzemocą, • czym różni się wirus od robaka komputerowego, • co to są flejmy, ciasteczka i mikropłatności [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej