Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Publikacje naukowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(9)
wypożyczone
(3)
Placówka
MiGBP Wypożyczalnia
(7)
MiGBP Czytelnia
(5)
Autor
Okuniewski Juliusz
(2)
Banaszczyk Izabela
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Fogler Jason M
(1)
Giers Magdalena
(1)
Jaroszewski Karol
(1)
Keane Terence Martin
(1)
Lussier Francine (1947- )
(1)
Mańkowska Beata (psycholog)
(1)
McMackin Robert A
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Mitchell David R. (1938- )
(1)
Newman Elana
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Simone Rudy
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Zdrojewska Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Rodzice
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Psychologowie
(1)
Studenci pedagogiki
(1)
Temat
Czytanie
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Profilaktyka zdrowotna
(2)
Zespół ADHD
(2)
Aktywność fizyczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Kinezyterapia
(1)
Kobieta
(1)
Logopedia
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pisanie
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Praca
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rezyliencja
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Stopa płaska
(1)
Stres pourazowy
(1)
Stres zawodowy
(1)
Uczniowie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zespół Williamsa
(1)
Zespół nadruchliwości z deficytem uwagi
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(5)
Psychologia
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Kultura fizyczna i sport
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek Joanny Chromik-Kovačs, Izabeli Banaszczyk i Justyny Zdrojewskiej, napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania: jak rozpoznać typowe objawy ADHD, jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole, jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół Williamsa / Magdalena Giers. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2011. - 236 stron : ilustracje ; 24 cm.
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
W książce przedstawione zostało rzadkie zaburzenie genetyczne – zespół Williamsa. Autorka na podstawie własnych badań, obserwacji oraz literatury bardzo szczegółowo omawia cechy charakterystyczne dla tego zaburzenia – uwarunkowanie genetyczne, specyficzną budowę mózgu, wygląd fizyczny, problemy zdrowotne, funkcjonowanie poznawcze oraz społeczno-emocjonalne, niepełnosprawność intelektualną. Nie ogranicza się jednak tylko do cech negatywnych – podkreśla uzdolnienia językowe i muzyczne, łatwość w nawiązywaniu kontaktów oraz silną empatię. W drugiej części książki Autorka opisała wyniki własnych badań, których celem było poznanie typowych dla zaburzenia właściwości rozwoju poznawczego oraz społeczno-emocjonalnego. Dzięki określeniu profilu rozwoju w tym zakresie osób z zespołem Williamsa możliwe stało się ustalenie, które funkcje w przypadku tych osób w sposób szczególny wymagają usprawnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ADHD – zaburzenie rozwojowe o podłożu neurologicznym, które pojawia się przed siódmym rokiem życia i objawia się niemal ustawicznymi deficytami uwagi bądź nadaktywnością i impulsywnością – stanowi jeden z najczęstszych powodów konsultacji klinicznych. Niniejszy poradnik jest skierowany do nauczycieli i rodziców dzieci z ADHD, a także do młodzieży zmagającej się z tym zaburzeniem. Autorka – doktor neuropsychologii z wieloletnim doświadczeniem klinicznym i pedagogicznym – łączy podejście specjalistyczne z osobistymi spostrzeżeniami, gdyż sama mierzyła się z trudnościami związanymi z nadpobudliwością zarówno w dzieciństwie, jak i w późniejszym życiu. Dzięki temu porady przedstawione w książce są zarazem proste i rzeczowe. [opis wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trafna diagnoza wypalenia zawodowego, oparta na rzetelnym zrozumieniu jego istoty oraz determinant, zwiększa szansę skutecznej profilaktyki na wszystkich jej poziomach. Póki jednak sama istota wypalenia i mechanizmy jego rozwoju nie zostaną w pełni poznane, a spór wokół rozumienia pojęcia i postępujących objawów tego procesu nie zostanie rozstrzygnięty, trudno będzie wspierać osoby doświadczające wypalenia, a jeszcze trudniej – zapobiegać mu. Niniejsze opracowanie stanowi próbę ukazania z jednej strony aktualnego stanu wiedzy o wypaleniu zawodowym, szczególnie zaś podkreślenia obszarów zgodnych oraz różniących badaczy, z drugiej strony zmierza do pełniejszego wyjaśnienia zjawiska, przedstawiając istotne mechanizmy, na mocy których dochodzi do jego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
MiGBP Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczący postęp, jaki dokonał się w ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat w badaniach nad stresem traumatycznym, świadczy o rozległości tej dziedziny oraz wizji naukowców wywodzących się z wielu różnych tradycji. Dzięki spektakularnemu poszerzeniu wiedzy i teorii na temat symptomów, diagnoz, leczenia oraz poznawczych i behawioralnych podstaw zaburzeń związanych z traumą znacznie poprawiły się nasze możliwości prowadzenia skupionych na traumie terapii opartych na dowodach. W książce tej staraliśmy się przybliżyć klinicystom zajmującym się leczeniem osób dotkniętych traumą ideę zintegrowanej terapii traumy, która czerpie z aktualnych osiągnięć naukowych i doświadczeń klinicznych związanych z tym tematem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Książka Mirosława Michalika Mózgowe porażenie dziecięce w teorii i praktyce logopedycznej, ukazująca się jako kolejny tom serii Logopedia XXI Wieku, jest poświęcona problemom w porozumiewaniu się dzieci i młodzieży z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego (mpd.). Monografia ta zainteresuje zarówno praktyków – diagnostów i terapeutów (szczególnie logopedów, ale także psychologów, pedagogów, rehabilitantów), jak i teoretyków – naukowców dążących do wyjaśnienia patogenezy zaburzeń mowy w tym zróżnicowanym etiologicznie i klinicznie zespole chorobowym. To dzieło ambitne, naznaczone pasją poznania i pomagania,bazujące na wieloletnim doświadczeniu zawodowym zdobytym w pracy logopedycznej i nauczycielskiej z pacjentami i uczniami z mpd. oraz, w dużym stopniu, na wynikach przeprowadzonych przez Autora badań naukowych i analizie danych z multidyscyplinarnej literatury przedmiotu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Pozycja ta jest po części zbiorem wspomnień, po części – przeglądem badań, po części wreszcie – przewodnikiem po zespole Aspergera. Dzięki potoczystemu językowi, jakim została napisana, jest z jednej strony bardzo konkretna, z drugiej zaś – luźna i swobodna. Przede wszystkim jednak stanowi kompendium wiedzy dla wszystkich osób zainteresowanych tym, jak wygląda życie wykraczające poza to, co przyjęło się uznawać za normę. […] Nie wyobrażam sobie, że ktoś może przeczytać tę książkę i nie dojść do wniosku, że kobiety borykające się z wyzwaniami zespołu Aspergera są bohaterkami, a ich doświadczenia starczyłyby na wiele filmów. Aspergirls – jak wszyscy bohaterowie – mają swoje słabe punkty: bycie obiektem prześladowań, niską samoocenę, napady lęku, załamania, problemy z seksem i poczucie winy. Simone zajmuje się tymi kwestiami po kolei, dzieląc się wiedzą, pomagając w chwilach załamania, dając liczne wskazówki i kreśląc obrazy, które pomagają czytelniczkom wstać z kolan i iść ku szczęściu z podniesioną głową”. [Z Przedmowy Liane Holliday Willey Aspergirls]. Siła kobiet z zespołem Aspergera to książka dla każdej aspergirl i jej bliskich, lecz również dla osób, które naukowo lub zawodowo interesują się zespołem Aspergera. Rudy Simone dzieli się własnymi doświadczeniami i wiedzą, przywołuje też wspomnienia ponad trzydziestu kobiet, u których zdiagnozowano zaburzenia ze spektrum autyzmu, a także spostrzeżenia ich partnerów i rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciele na całym świecie poszukują skutecznych metod nauczania, również w klasach integracyjnych. Ta unikalna pozycja jest nieocenionym źródłem informacji dla pedagogów, którzy mogą nie mieć czasu lub chęci na zajmowanie się badaniami teoretycznymi, ale którzy chcieliby mieć pewność, że stosowane przez nich strategie nauczania są najskuteczniejszymi i najnowocześniejszymi dostępnymi metodami. Każda z dwudziestu siedmiu strategii opisanych w tej książce oparta jest na solidnych podstawach badawczych i sprawdzonych teoriach, posiada jasne wskazówki dotyczące implementacji i uzupełniona jest w stosownych przypadkach o ostrzeżenia. Ujęte zostały jedynie te studia, które mają w sobie autentyczny potencjał poprawy strategii stosowanych przez nauczycieli i które faktycznie mogą ułatwić naukę oraz uzyskiwanie dobrych efektów społecznych dla wszystkich uczniów w szkole. Niniejsza publikacja jest podstawową lekturą dla każdego, kto interesuje się – zawodowo lub teoretycznie – udokumentowanymi strategiami nauczania dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi – niezależnie, czy jest to student pedagogiki, czy wykwalifikowany nauczyciel, szkoleniowiec, psycholog edukacyjny, koordynator do spraw edukacji specjalnej, konsultant czy badacz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty syste­mu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego spo­sobu nauczania.
Nieustannie rośnie świadomość nauczycieli, dyrektorów szkół oraz przed­stawicieli władz dotycząca zjawiska dysleksji, co jest pokrzepiającym sygna­łem. Od początku XXI wieku obserwujemy, że rządy wielu krajów aktywnie poszukują specjalistycznej wiedzy na ten temat, by potem przez pracę grup specjalistów i zmiany legislacyjne torować drogę nowym regulacjom w syste­mie szkolnictwa mającym przynieść udogodnienia dla uczniów ze specjal­nymi potrzebami, na przykład dla dzieci z dysleksją. […] W żadnym wypadku nie wolno nam pominąć w naszych rozważaniach rodziców. Mają oni wiele do zaoferowania, a ich doświadczenia, przemyśle­nia i wsparcie okazują się dla szkół bezcenne. Być może to właśnie współ­praca jest kluczem do sukcesu. Wyniki badań naukowych dostarczają wie­dzy, jednak faktyczny wpływ na sytuację można uzyskać dzięki skutecznej komunikacji między domem a szkołą. Dzielenie się obawami i pomysłami ma nieocenioną wartość. [Z przedmowy autora]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia najnowsze ustalenia badaczy dotyczące zaburzeń czytania oraz metody, które – w połączeniu z ciężką pracą i odpowiednią pomocą – pozwolą pokonać problemy związane z dysleksją. Rodzice i nauczyciele znajdą tu przydatne informacje o trudnościach w czytaniu zarówno u dzieci, jak i osób dorosłych: wyjaśnienie, czym jest dysleksja i dlaczego niektóre utalentowane osoby czytają powoli i z trudem; wskazówki, jak rozpoznać dysleksję u przedszkolaków, uczniów, młodych osób dorosłych i dorosłych, a także jak wybrać najlepszą szkołę dla dziecka z dysleksją i efektywnie współpracować z jego nauczycielem; ćwiczenia, które aktywizują obszary mózgu odpowiedzialne za czytanie; domowy 20-minutowy program poprawiający umiejętność czytania; sposoby na wzmocnienie poczucia wartości u dziecka i wykorzystanie jego mocnych stron; sylwetki znanych osób, które pokonały ograniczenia dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytelnicy odnajdą w tej publikacji fabularyzowane zabawy ruchowe, które można wykorzystać w profilaktyce oraz korygowaniu płaskostopia przedszkolaków i uczniów kilku pierwszych klas szkół podstawowych. Książka adresowana jest do studentów fizjoterapii, wychowania fizycznego oraz pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, którzy zamierzają w przyszłości prowadzić zajęcia korekcyjne dla kilkulatków. Nauczyciele wykonujący ten zawód znajdą w niej przypomnienie znakomicie znanych sobie kanonów metodyki. Zaproponowane zabawy mogą wykorzystać także rodzice ćwiczący w domu z kilkulatkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
MiGBP Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej